Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-03, 00:58
Medlem
undrar lite om man kan vänja sig vid poppers? Provade första gången för något år sedan och det slog ju på jävlar på fyllan. har sedan dess provat och haft poppers tillgängligt lite nu och då. men jag undrar om man kan bli van vid poppers för när jag prova senast kände jag inte ett skit! blev lite varm bara. men långt ifrån som första gången. Jag vet att det är bäst på fyllan eller med andra medel som lustgas osv, men jag drack säkert 15 bärs den kvällen och kände ändå inget. och inte helgen efter helle, och helgen efter det (full som fan), då är ju frågan om kroppen på nåt sätt vänjer sig. någon som vet?
2011-09-03, 01:01
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Ingen aning, men fult möjligt.

Får jag lov att fråga vad grejen är med dessa poppers? Får man ett skönt rus eller är det bara för att slappna av i ringmuskeln så man kan bli påspänd lättare?
2011-09-03, 01:07
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Ingen aning, men fult möjligt.

Får jag lov att fråga vad grejen är med dessa poppers? Får man ett skönt rus eller är det bara för att slappna av i ringmuskeln så man kan bli påspänd lättare?

Jadu, det är ganska inviduellt. Jag får ett hyfsat skönt rus, men det varar bara i 10 sekunder. Sen får jag lite huvudvärk i 10 sekunder. Men har man tex tagit syra eller MDMA kan det kännas riktigt fett.
2011-09-03, 01:08
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Jadu, det är ganska inviduellt. Jag får ett hyfsat skönt rus, men det varar bara i 10 sekunder. Sen får jag lite huvudvärk i 10 sekunder. Men har man tex tagit syra eller MDMA kan det kännas riktigt fett.

Likt lustgas?
2011-09-03, 01:19
Medlem
micaeles avatar
Jag undrar också vad det är för effekt som poppers ger? Det ryktas ju att det var sjukt hett i bögsvängen för några år sedan - alla tog det, konstant. Varför?
2011-09-03, 01:29
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag undrar också vad det är för effekt som poppers ger? Det ryktas ju att det var sjukt hett i bögsvängen för några år sedan - alla tog det, konstant. Varför?

Anledningen till att det är (och var) populärt i "bögsvängen" är att det är muskelavslappnande, vilket kan vara en fördel vid analsex. Men det är inte den enda effekten, man blir även varm i kroppen och känner sig lite flummig, dock varar det väldigt kort.
2011-09-03, 01:52
Medlem
Det är inte mycket att hänga i granen. På den tiden då jag brukade poppers, i nyktert tillstånd, men oftast med alkohol inblandat, så skulle jag definitivt säga att det inte är värt att dra i nyktert tillstånd då det oftast ger en brutal huvudvärk vid överkonsumtion. Jag brukade beställa från en shop i holland vilket hade VÄLDIGT potenta poppers må jag lova. En nyöppnad poppersflaska på fyllan resulterade oftast i en minuts kaskadspyor (Push, väldigt stark nyöppnad), men när man drog en halvgammal flaska så gav det ett skönt rus som värmde hela kroppen, fick din fylla att multipliceras med x10, samt ett skönt afterglow eller vad man vill kalla det. Själva ruset varar i ca 1 minut, därefter ca 3 minuters afterglow innan det avtar. Jag rekommenderar att undvika, mest för att en brutal huvudvärk kan inträffa dels för att det helt enkelt är skit!

Har testat en fruktansvärt massa olika poppers, och rusen är faktiskt väldigt olika tro det eller ej trots att amylnitrit är det verksamma ämnet i alla poppers.

Tror däremot inte att man kan vänja sig vid det, men vad jag märkte var att om man hade en öppnad flaska i kylen under en längre tid oavsett hur mycket det är kvar i flaskan så avtar effekten väldigt mycket beroende på hur länge du har haft den där. Dock om man har det i ett normaltempererat mörkt skåp så håller sig effekten kvar ett tag längre. Allt kan iofs ha att göra med att vid lägre temperatur så avdunstar mindre vilket kan ge en sämre effekt.
Senast redigerad av FromOuterSpace 2011-09-03 kl. 01:56.
2011-09-03, 02:00
Medlem
AntiPK86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Känns ungefär som när du håller på att svimma. Flimrar för ögonen osv.
2011-09-03, 03:53
Medlem
ok, hade den i kylen just då eftersom jag hört att den ska förvaras kallt. men får väl prova att ta ut den då. vet att det inte är någon göör bra bra"drog" men tycker att den funkar på hemma fester och att den gav ett ovanligt bra rus för tillvaron, vafan bara ha med flaskan och dela med sig ¨¨''

bögstämpenl vet jag inte hur man ska förklara men man slappnar väl av i musklerna så det kommer ju därifrån. Men vafan ingen bryr sig om det kan ja lova, bara dom som inte har provat men vill!
2011-09-03, 04:45
Medlem
Haacks avatar
Blev pålurad poppers av en svensk-hatande dansk i Köpenhamn på mitten av 90-talet- var ju så jävla oskyldig då så jag visste ju inte vad det var. Minns att det kändes som någon drog en påse över huvudet och jag blev sjukt kåt.(kanske orelaterat) Har i vilket fall aldrig tagit det igen efter det tillfället.

onT: tror inte du kan få någon större tillvänjning att prata om på poppers. Kanske ev någon toleransökning med tiden om du gör det regelbundet.

//Haack
2011-09-03, 23:33
Medlem
Astenikers avatar
Trådar om poppers finns redan. Fortsätt diskussionen i dem.

Tråd låst.

/Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in