2011-09-03, 01:11
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philipson.
Hmm du kanske har rätt fast tror faktiskt inte att det e fallet just nu. Menar verkligen inte att hon vill ha sex eller nått med mig men hon säger det inte bara för att få bättre självkänsla. I just detta fallet tycker hon nog bara att jag är rar för vi är ganska bra vänner förövrigt och det var långt innan jag började ge henne komplimanger. Men om vi hade blivit vänner först efter att jag givit henne komplimanger då stämmer nog vad ni säger. Eller har jag fel igen nu?

en skogshuggar-karlakark frågar inte om han har rätt, han hävdar det
han analyserar inte heller relationer.

det kan verka stereotypiskt, men vi har dessa skillnader vad gäller beteende och attityd, för att attrahera varandra.. vem tror du en tjej tyr sig till när det blåser? en analyserande fjolla eller en handlingskraftig man?

jag vill ha en kvinna. inte för att hon har kvinnliga attribut, utan för att hon identifierar sig som
kvinna. Likadant är det för kvinnor. och när allt kommer omkring så är det just kvinnor som format mannen genom tiden efter deras egna behov. varför tror du män är fysiskt överlägsna kvinnor?
jo för att skydda DEM och barnen mot externa hot. Kvinnor kan föda 1 gång var nionde månad, män kan befrukta kvinnor 10 gånger (teoretiskt) per dag. Då är det ganska lätt att räkna ut att kvinnor är viktigare för vår arts överlevnad
när allt kommer omkring så är män umbärliga som endast fyller en uppgift.
nu blev det lite logik och evolution men allt fyller en orsak.
debila drönare kan försöka övertyga sig själva att människan är sofistikerad och civiliserad och hylla genusvetenskap! Men mycket handlar om nedärvda preferenser som även den mest inbitna feministen är slav under
Citera
2011-09-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caper
Men oftast när du när vänskapsstadiet med en tjej så blir det inget ligga. De kommer använda den självkänslan som du hela tiden ger dem för att ragga upp eller flirta med andra killar istället. När det misslyckas så lutar de sig lite mot dig, du talar om för dem att de duger som de är och ser bra ut, de kallar dig gullig(snäll, omtänksam) och ger sig ut på jakt igen.

Om du vill komma innanför hennes byxor så är det nog dags att börja styra diskussionen bort från kompiskomplimangstadiet, det funkar ytterst sällan. I de fall det funkar så blir du ett reservknull, antingen om hon blir sårad eller om är full och inte får annat. Men för att komma dit krävs väldigt mycket jobb och tur och det är inte lönt för det kommer att tära på dig i längden...

Snacka lite normalt med henne och försök styra diskussionen sakteligen mot att förmedla att du är intresserad, eller bjud hem henne på en film eller något och gå mer åt att vara manligt flirtig, inte en stödjande kompis.

Ska börja ge henne lite färre vänskapliga komplimanger och lite mer flirtiga Tack alla för hjälpen. För min del är gullighetsfrågan avslutad men om ni vill fortsätta snacka om hur gullig kan betyda i olika situationer så go ahead.
Citera
2011-09-03, 01:17
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Det e mycket jag inte känner till alltså. Att dom vill bli manipulerade verkar helt fel men eftersom alla verkar säga det kanske det ligger nått i det. Ska se om jag kan ta tillbaks allt på nått smidigt vis
det är i princip omöjligt. ut på nya jaktmarker med dig.
Citera
2011-09-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lahey
en skogshuggar-karlakark frågar inte om han har rätt, han hävdar det
han analyserar inte heller relationer.

det kan verka stereotypiskt, men vi har dessa skillnader vad gäller beteende och attityd, för att attrahera varandra.. vem tror du en tjej tyr sig till när det blåser? en analyserande fjolla eller en handlingskraftig man?

jag vill ha en kvinna. inte för att hon har kvinnliga attribut, utan för att hon identifierar sig som
kvinna. Likadant är det för kvinnor. och när allt kommer omkring så är det just kvinnor som format mannen genom tiden efter deras egna behov. varför tror du män är fysiskt överlägsna kvinnor?
jo för att skydda DEM och barnen mot externa hot. Kvinnor kan föda 1 gång var nionde månad, män kan befrukta kvinnor 10 gånger (teoretiskt) per dag. Då är det ganska lätt att räkna ut att kvinnor är viktigare för vår arts överlevnad
när allt kommer omkring så är män umbärliga som endast fyller en uppgift.
nu blev det lite logik och evolution men allt fyller en orsak.
debila drönare kan försöka övertyga sig själva att människan är sofistikerad och civiliserad och hylla genusvetenskap! Men mycket handlar om nedärvda preferenser som även den mest inbitna feministen är slav under

I hear you man Jag har inga problem med att vara skogshuggaren men även inte "fjollan" Nu har jag faktiskt aldrig riktigt tänkt på henne som en flickvän eller att försöka ligga med henne. Hon är het och jag hade inte sagt nej men tror nog det säkraste är att bara vara vänner och istället försöka komma närmare några av hennes kompisar. Skogshuggaren är nog jäkligt bra om man inte är vänner redan, är man däremot vänner kan det nog vara bra med lite schyssta komplimanger. Bara man inte ger för många.
Citera
2011-09-03, 01:26
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Antingen läser folk inte igenom allt eller så tror dom helt enkelt inte på vad jag skriver :P

Jag är gullig som deras vän, inte som en toffel för dom vet att jag inte svansar efter dom. Jag är inte desperat eller nått och ofta är det dom som snackar med mig och inte tvärt om. Om jag spelar det lite coolt kanske det kan leda nånvart. Jag sitter ju inte o försöker bli tillsammans med dom, bara stärka deras självförtroende en smula.
du ska inte spela det coolt eller nåt sånt.
tjejer är veliga och osäkra. det gäller att vara tydlig, och du behöver inte spela macho eller cool.
det enda du behöver göra är att säga vad du vill så tjejerna har något att förhålla sig, så dom själva
slipper analysera hurvida killar gillar dom eller inte.

du behöver inte spela ett skit det har... iaf.. funkat för mig. du kommer nog på hur du ska göra. kör bara ditt eget race. jag är själv ingen charmör men jag kan inte förställa mig på något sätt.
jag är alltid tydlig med vad jag vill utan massa krusiduller. en del tjejer kanske finner det obekant, men jag tror de flesta tjejer tycker det är rätt skönt att veta var man står nånstans
Citera
2011-09-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lahey
du ska inte spela det coolt eller nåt sånt.
tjejer är veliga och osäkra. det gäller att vara tydlig, och du behöver inte spela macho eller cool.
det enda du behöver göra är att säga vad du vill så tjejerna har något att förhålla sig, så dom själva
slipper analysera hurvida killar gillar dom eller inte.

du behöver inte spela ett skit det har... iaf.. funkat för mig. du kommer nog på hur du ska göra. kör bara ditt eget race. jag är själv ingen charmör men jag kan inte förställa mig på något sätt.
jag är alltid tydlig med vad jag vill utan massa krusiduller. en del tjejer kanske finner det obekant, men jag tror de flesta tjejer tycker det är rätt skönt att veta var man står nånstans

Precis sån är/vill jag vara. Jag gillar den där mer rätt fram stilen i allt förutom när det kommer till brudar. Är inte speciellt erfaren så vet inte om jag har vad som krävs för att bara kunna gå fram till en tjej o lägga korten på bordet, men det är ett annat problem Väldigt mycket info som säger emot sig själv i tråden så får nog bara hitta min egen stil.
Citera
2011-09-03, 01:57
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Precis sån är/vill jag vara. Jag gillar den där mer rätt fram stilen i allt förutom när det kommer till brudar. Är inte speciellt erfaren så vet inte om jag har vad som krävs för att bara kunna gå fram till en tjej o lägga korten på bordet, men det är ett annat problem Väldigt mycket info som säger emot sig själv i tråden så får nog bara hitta min egen stil.

det låter bra.
fö är det inte precis som jag själv iskallt går fram till en eventuell tjej jag spanat in och säger att jag är intresserad eller nåt
det har jag gjort en gång. då frågade jag en tjej som jag inte riktigt pratat med förut om hennes telefon.nr. det hade varit en grav överdrift om jag sagt att min puls då var normal

och så konsekvent rättfram är jag nog inte i alla lägen heller.
kontentan är att försöka vara så tydlig som möjligt
Citera
2011-09-03, 02:20
Medlem
TheKickss avatar
Är man "gullig" så är man snäll...
Citera
2011-09-03, 02:27
Medlem
Insanedudes avatar
Är fanimej bättre att vara i det stadiet än att vara cool och ha stil. För då vågar de ju bara snacka om en när man gått ut från rummet. I vänskapsstadiet så vågar de åtminstone prata med en.
Citera
2011-09-03, 05:37
Bannlyst
Är det inte bättre om du frågar dom istället? "Vadå gullig? Vad fan menar du egentligen, slyna?"
Citera
2011-09-03, 11:53
Medlem
"Du är gullig" betyder att hon vill att du hänger kvar och underhåller henne. Troligtvis är hon inte intresserad av dig "på det sättet" för närvarande. Om du raggar upp andra tjejer utvecklas i många fall intresset då de är rädda att förlora sin "ägodel".
I allmänhet är det grymt mycket lättare att få ligga med den som kallar dig ett jävla as än med en som kallar dig gullig.
Citera
2011-09-03, 12:20
Medlem
Roxanas avatar
Hur mycket du än hoppas & vill, kommer du är gullig aldrig betyda jag vill suga av dig.

Det är en ganska harmlös fras, något jag kan säga till en kollega som hämtat kaffe åt mig eller om killen lånar mig sin jacka om jag fryser.

Om du däremot får höra gullig, söt, mysig, supersnäll relativt ofta i samband med att dom pratar om dig kan det betyda att du är på väg att bli nallebjörnsstämplad och placerad i kompisarkivet.

En dödsdom för en kåt kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in