Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-02, 21:10
Medlem
Hej, jag vill kjöpa kosttillskott för totalt 471,15 USD, eller cirka 3000 kronor, från USA.

hur mycket kommer tullen att kosta?
Citera
2011-09-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varg01
Hej, jag vill kjöpa kosttillskott för totalt 471,15 USD, eller cirka 3000 kronor, från USA.

hur mycket kommer tullen att kosta?

Moms +25% och tullavgift 6% (inte alltid man får tullavgift).

Det kan även hända att du får en administrationsavgift på 100kr.

Jag har importerat flera gånger och ibland fått moms + administrationsavgift och andra gånger moms + tullavgift.
Citera
2011-09-27, 21:09
Medlem
Mr-Emiros avatar
Bumpar denna tråden lite. Jag har hittat en fin gitarr (ett kap) som kostar tillsammans med frakt ca 1750 US dollars (ca 12 000 SEK). Jag tänker inte försöka komma undan tullavgift och moms men eftersom jag får svårt att hosta upp 3000 kr till denna månad så undrar jag hur denna avgift kan betalas när man får paketet? Blir det faktura eller? Skickas via USPS. Och hur snabbt ska utsugarna ha sina cash?

Tacksam för svar från erfarna Flashbackare.
Citera
2011-09-27, 23:38
Medlem
Mr-Emiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Emiro
Bumpar denna tråden lite. Jag har hittat en fin gitarr (ett kap) som kostar tillsammans med frakt ca 1750 US dollars (ca 12 000 SEK). Jag tänker inte försöka komma undan tullavgift och moms men eftersom jag får svårt att hosta upp 3000 kr till denna månad så undrar jag hur denna avgift kan betalas när man får paketet? Blir det faktura eller? Skickas via USPS. Och hur snabbt ska utsugarna ha sina cash?

Tacksam för svar från erfarna Flashbackare.

Nvm. Måste betala när jag hämtar ut gitarren =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in