2011-09-02, 20:17
Medlem
Judeschweins avatar
Blir helt ursinnig på det här nu!
Förstå mig rätt nu, jag påstår mig verkligen inte vara guds gåva till det svenska språket, men lite jävla krav bör man väl få kunna ha?

https://www.flashback.org/sp32621413
https://www.flashback.org/sp32394249
https://www.flashback.org/sp32616653

Finns ju självklart otroligt många fler exemplen nu men stavfelen och misshandeln av det svenska språket blir allt vanligare på det här forumet och det är läskigt att behöva se.
Det hör till allmänbildningen att veta att man inte skriver ''väll'', ''diskution'' eller ''våldtäckt'', så är det bara.
Några enstaka småfel behöver man ju som sagt inte bli särskilt upprörd över men nu har det verkligen eskalerat här, känns som att situationen börjar bli ganska ohållbar. Så mitt förslag är att vi helt enkelt börjar ställa krav på alla oss användare. Är det någon som regelbundet misshandlar det svenska språket så åker användaren helt enkelt på en tillsägelse (eller varning).

Vad sägs? Bör någonting göras?

Tror jag aldrig nånsin själv stavat fel förrästen...
2011-09-02, 20:20
Medlem
StockholmSouths avatar
Dyslexis a bitch
2011-09-02, 20:21
Medlem
epost72s avatar
Absolut, eller kanske inte.
Men eventuellt om man samtidigt inför bann på personer som startar trådar utan att söka innan.

exempel

You name it, använd fantasin och sök så finner du trådar som behandlar ämnet.
2011-09-02, 20:24
Medlem
Kuken-i-Styrets avatar
Jo du har ju en poäng, men samtidigt - du är ju inte tvungen att läsa poster med dålig stavning. Kan alltså vara bra att tänka på stavningen om man vill att folk ska läsa det man skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Men eventuellt om man samtidigt inför bann på personer som startar trådar utan att söka innan.

exempel

Haha
2011-09-02, 20:25
Medlem
Glaurungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein

Det är antagligen helt orimligt att något sådant någonsin skulle bli verklighet, men tro inte att jag också önskat och önskar det var och varannan dag.

Nu påstår jag inte att jag är perfekt i språket eller ens i närheten, men det är väl främst särskrivningar som kan få mig att surna till och bli en bitter jävel
2011-09-02, 20:27
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSouth
Dyslexis a bitch

Bra att du sa det!
För jag har nämligen en idé där också.

Självklart bör undantag göras för människor med någon form av dyslexi.
Men har man dyslexi och vill kunna ta del av forumet så måste man åtminstone kunna bevisa det för en moderator (det gör man förslagsvis så fort man registrerar sig på forumet). Man får helt enkelt bifoga intyg från doktorn(eller vad det nu är) och lämna över själva beviset via PM så är det inte ett problem sen.
2011-09-02, 20:31
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

exempel

This said it all.

Så länge jag förstår vad personen menar så bryr inte jag mig, varför ska man göra det för?

Finns viktigare saker än att påpeka andra.

// TheGamer
2011-09-02, 20:31
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:

exempel

Jo, man tackar vad fyndigt! Dock var det inte endast stavfel som jag syftade på utan mer allmänt missbruk av det svenska språket.
2011-09-02, 20:32
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Bra att du sa det!
För jag har nämligen en idé där också.

Självklart bör undantag göras för människor med någon form av dyslexi.
Men har man dyslexi och vill kunna ta del av forumet så måste man åtminstone kunna bevisa det för en moderator (det gör man förslagsvis så fort man registrerar sig på forumet). Man får helt enkelt bifoga intyg från doktorn(eller vad det nu är) och lämna över själva beviset via PM så är det inte ett problem sen.

Användare med dyslexi sorteras ju bort redan i registreringsfasen, dom kan inte stava till varken användarnamn eller lösenord.
2011-09-02, 20:33
Medlem
7noll4s avatar
Jag håller med dig om att det är mycket felstavningar.. En annan sak som irriterar mig är dessa särskrivningar!!! Eller ska jag skriva sär skrivningar kanske
2011-09-02, 20:34
Medlem
Citat:
Blir helt ursinnig på det här nu!
Förstå mig rätt nu, jag påstår mig verkligen inte vara guds gåva till det svenska språket, men lite jävla krav bör man väl få kunna ha?

https://www.flashback.org/sp32621413
https://www.flashback.org/sp32394249
https://www.flashback.org/sp32616653

Finns ju självklart otroligt många fler exemplen nu men stavfelen och misshandeln av det svenska språket blir allt vanligare på det här forumet och det är läskigt att behöva se.
Det hör till allmänbildningen att veta att man inte skriver ''väll'', ''diskution'' eller ''våldtäckt'', så är det bara.
Några enstaka småfel behöver man ju som sagt inte bli särskilt upprörd över men nu har det verkligen eskalerat här, känns som att situationen börjar bli ganska ohållbar. Så mitt förslag är att vi helt enkelt börjar ställa krav på alla oss användare. Är det någon som regelbundet misshandlar det svenska språket så åker användaren helt enkelt på en tillsägelse (eller varning).

Tror jag aldrig nånsin själv stavat fel förrästen...
...många fler exempel hade nog jag valt att skriva
...förrästen brukar jag stava förresten

Man skall inte kasta sten när man sitter i glashus
2011-09-02, 20:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jo, man tackar vad fyndigt! Dock var det inte endast stavfel som jag syftade på utan mer allmänt missbruk av det svenska språket.

Skit det samma, sök i denna delen så finner du ämnen om det också, andemeningen är att det är minst lika störande med idioter som dig som tror sig hittat något som inte debatterats förr.

Hänga upp sig på grammatiska fel, stavfel särskrivningar osv, fattar du inte andemeningen i inläggen så är det tveksamt om du är så jävla begåvad som du verkar vilja framstå som.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in