2011-09-02, 16:47
Medlem
Hej,

har ett problem med mitt java. När jag först installerade java så fungerade det inte som det skulle, kommer inte ihåg exakt vad det stod på felmeddelandet men letade runt lite på google och laddade hem ett program som heter Windows installer clean up. Vad jag förstod så skulle det ta bort filen från min dator så att jag skulle kunna installera om programmet.

Det kan dock inte ha fungerat som det ska för när jag försöker installera java nu så står det att det redan är installerat och så frågas det om jag vill om installera. Jag klickar då ja, men då kommer det upp ett felmeddelande där det står "Den här åtgärden är bara giltig för program som är installerade för tillfället".

Vad jag har förstått så har jag ett halvinstallerat javaprogram på datorn som inte går att ta bort.

Någon som vet vad jag kan göra? Är inte den mest datakunnige personen som ni kanske förstår.
Citera
2011-09-03, 22:27
Medlem
plasmatrons avatar
För det första ska du försöka avinstallera via Windows i kontrollpanelen och inte via något eventuellt skummis program du hittat via Google. Vidare kan du kolla här http://www.java.com/sv/download/ där du kan se om du ha en verifierad version av Java på din dator, om den är out of date osv. och ladda ner den senaste versionen. Se till att alltid ha den senaste versionen och avinstallera de gamla via kontrollpanelen.
Citera
2011-09-04, 00:00
Medlem
Saken är den att programmet inte finns i listan i kontrollpanelen, därför jag sökte. Ledsen om jag var otydlig. Datorn är ny och hade inte java installerat innan, så vet att det är den senaste versionen..

Är det inte möjligt att installera java igen vid sidan om det gamla som inte vill funka? Alltså måste man avinstallera det gamla för att kunna installera ett nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in