2011-09-02, 15:57
Medlem
DevinTheDizzles avatar
Tjenare!

Idag väcktes jag än en gång av min goa grannes sketna hemmagjorda/90-tals techno/house/dubstep, den sorts musik, som iaf enligt mig, får en att fundera "vem lyssnar på sån här skit?". Grabben (ca 15-16) spelar sin skitmusik löjligt högt till och från så gott som dagligen, gärna flera gånger om dagen.

Bor i en lägenhet med min sambo på tredje våning medans skitungen bor nere på första. Grannen mellan oss hade fest häromdagen så var det tystare i vår lägenhet än när grabben två steg neråt spelar vilket kan ge en bild på hur högt han verkligen spelar till skillnad från "det normala".

Vet vem skitungen är, är en typisk grabb som tycker han är coolast, roligast och snyggast och allt sånt där och tar gärna för mycket plats, en sådan som man gärna läxar upp! Värt att nämna är att han alltid passar på när hans morsa är borta med att spela, och deras familj har redan blivit svartlistade från att använda olika lokaler som man annars får använda när man bor här pga att de skött det dåligt. Har sagt till honom att sänka skiten vid ett tillfälle i men fick bara ett "men det är ju gött som fan" tillbaka.

Nu är ju frågan, hur får jag tyst på honom? Vad har jag rätt att göra (tex kan man få honom vräkt eller är det meningen att jag ska ta hans skit?)? Vill gärna inte ringa snuten eller liknande utan göra något roligt i sann prankster-anda tex slänga ner en näve sill i brevinkastet med en lapp.
Citera
2011-09-02, 16:05
Medlem
Anklagares avatar
Kan du inte gå till hans föräldrar och berätta hur mycket det stör dig? Om det sedan inte funkar borde du väl kunna kontakta någon hyresvärd eller liknande.
Citera
2011-09-02, 16:06
Medlem
lendrygghs avatar
Ett vuxet förslag: beställ en årsprenumeration på FHM i deras namn.
Citera
2011-09-02, 16:06
Medlem
berjers avatar
introducera han för vad du tycker är bra musik så kan du stå ut med att han spela högt
Citera
2011-09-02, 16:12
Medlem
svampdamps avatar
Knacka på när han är ensam hemma och säg till honom att om han inte slutar spela sin dräbbelmusik så slår du ihjäl honom.
Citera
2011-09-02, 16:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Ja knacka på när han spelar och prata med honom.
Säg att du tar dit polis och hyresvärd.
Be honom ta på sig hörlurar.
Snacka med grannarna och fråga vad dom tycker.
Arbetar inte du?
Citera
2011-09-02, 17:28
Medlem
DevinTheDizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ja knacka på när han spelar och prata med honom.
Säg att du tar dit polis och hyresvärd.
Be honom ta på sig hörlurar.
Snacka med grannarna och fråga vad dom tycker.
Arbetar inte du?

Haft sommarjobb så har inte jobb för tillfället

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Ett vuxet förslag: beställ en årsprenumeration på FHM i deras namn.

Hmm bra förslag, gärna lite mer i stil med detta istället för att höra av sig till hyresvärd hade jag gärna haft lite roligt på hans bekostnad

Han vet också vem jag är så kan inte låtsas (iaf inte utan förklädnad) och han tar gärna med sig polare hem så tror inte hörlurar kommer få stopp på han heller
Senast redigerad av DevinTheDizzle 2011-09-02 kl. 17:30.
Citera
2011-09-02, 17:48
Medlem
fittkompiss avatar
Köp ett ordentligt ljudsystem och brassa på Vivaldi så högt det bara går. Det kanske kan lära snorungen ett och annat.
Citera
2011-09-02, 18:57
Medlem
Messerschmitts avatar
Jag trodde först att din rubrik var ett skämt, men jag insåg snart att du inte vet bättre...
Citera
2011-09-02, 19:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinTheDizzle
Haft sommarjobb så har inte jobb för tillfället

Hmm bra förslag, gärna lite mer i stil med detta istället för att höra av sig till hyresvärd hade jag gärna haft lite roligt på hans bekostnad

Han vet också vem jag är så kan inte låtsas (iaf inte utan förklädnad) och han tar gärna med sig polare hem så tror inte hörlurar kommer få stopp på han heller

Ville du inte få bort oljudet istället.
Var inte det viktigt plötsligt?

Ring på och säg till honom att sluta varje gång han spelar.
Jag förstår mig inte på varför du inte skall kontakta hyresvärden?
Det måste väl vara det absolut bästa tipset?
Eller har du orent mjöl i påsen?

Säg till ungdävulen att du "har hört andra grannar klaga och att några av dem tom pratat om att skära sönder din cykel/moped/skateboard eller kasta in en sten eller ge honom ett kok stryk. Du vill bara informera honom"

Ta på dig hörlurar.
Gå ut på dagarna och sitt inte inne.
Citera
2011-09-02, 20:42
Medlem
DevinTheDizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Ring på och säg till honom att sluta varje gång han spelar.
Jag förstår mig inte på varför du inte skall kontakta hyresvärden?
Det måste väl vara det absolut bästa tipset?

Jo klart att jag kan ta kontakt med hyresvärden, prata med hans mamma o liknande, fast det går ju att få tyst på honom på andra, lite roligare, sätt kanske?
Citera
2011-09-02, 21:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinTheDizzle
Jo klart att jag kan ta kontakt med hyresvärden, prata med hans mamma o liknande, fast det går ju att få tyst på honom på andra, lite roligare, sätt kanske?

Inget större problem tydligen.

Gå ner och sätt på honom är det roligaste jag vet i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in