2011-09-02, 08:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Idag består allt bus jag ser av invandrarbarn. Mest pojkar och ynglingar. Men för ett antal decennier sedan var busarna svenska och hette typ Conny.

Jag har många exempel, men ska ange två.

1 Stockholms tunnelbana
När jag någon gång besökte Stockholm på 70-talet, och det blev sent, var det gott om busar i tunnelbanan. De var alltid svenska. De brukade vanligen småbråka med varandra och knuffa sig själva mot gamla människor. Ingen vågade opponera sig, för då skulle de sparka sönder en.
Buset var svenskt.
Idag är alla svenskar där välartade, och buset är 100% importerat.

2 Gottsunda
Gottsunda är den klassiska problem-förorten i Uppsala. På tidigt 80-tal var det fullt av svenskar med låg social ställning. De som bråkade, började knarka, härjade i gäng, växte upp till vuxna brottslingar var svenskar. Förorten blev i folkmun döpt till Brottsunda.
Idag är alla busar invandrare (inklusive generation 2, dvs barn till invandrare). Svenskarna är välartade.

Vad har hänt? Har invandrarna på något sätt inspirerat det svenska folket - kanske genom att vara ett varnande exempel - till högre sedlighet? Vart i helvitte tog det svenska buset vägen?
Citera
2011-09-02, 08:23
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Svenskar är med hästlängder utkonkurerade på området. Mycket få av de svenska fd värstingarna når samma nivå av psykopati som är vanligt hos en khatpåverkad somalier, en efterbliven kurd, en gangsterarab eller en lömsk och mordisk zigenare. Vissa folkslag har genetiska anlag som gör att de passar bättre för uppgiften, det har det i blodet skulle man kunna säga. Vita människor och östasiater har kvalitéer som intelligens tex medans araber, kurder, negrer och zigenare har en grupptillhörighet och rätt mentalitet för att passa som riktiga sk "gangsters". Det "svenska buset" fanns bara till när där inte fanns någonting värre som kunde konkurrera ut det.
Citera
2011-09-02, 08:29
Medlem
SummaSummarums avatar
Jag tror att folk resonerar som så att det inte är någon idé att försöka vara den värsta busen i området eftersom man måste sjunka så oerhört lågt för att överträffa de värsta blattarna i "busighet". Krigsskadade muslimaner som har tortyr och annat otrevligt i bagaget ids man inte överträffa i fördärv. Bättre att satsa på andra kvaliteter. Det är mycket knivar och annat i omlopp också så situationen har blivit råare. Svenska buset finns dock förstås fortfarande, framför allt i drogmiljöer. Det finns en del MC-gäng där svenskar ingår mm.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-09-02 kl. 08:44.
Citera
2011-09-02, 09:00
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Jag tror invandrarna har tagit över den svenska underklassen. Den svenska underklassen har i sin tur skjutits uppåt i den social hierarkin, och därmed försvann busarna. Men visst finns det stökiga, fattiga svenskar fortfarande, de är bara utnumrerade av de fattiga invandrarna. Man kommer alltid ha "busar" i ett samhälle, och de kommer alltid komma från den lägst stående klassen i samhället, vilken "ras" / hudfärg den än består av.
Citera
2011-09-02, 10:12
Medlem
sappys avatar
Aldrig hört talasom whitetrash? Tro mig, dessa svenska "busar" finns kvar. Jimmy, Conny, Jonny, Sonny allihopa. Där jag bor är det lika vanligt med invandrargäng som med svenska gäng, eller ja oftast är dom väl rätt blandade. Men har flera gånger sett ett gäng unga svenska killar sparka ner nån försvarslös stackare.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Idag är alla busar invandrare (inklusive generation 2, dvs barn till invandrare). Svenskarna är välartade.

Svenskarna är välartade? Så du tror på riktigt att pga. invandringen så har så har alla svenskar gått och blivit hederliga? Smart TS. Rör dig bland kriminella och du kommer få se dina välartade svenskar, jag lovar
Senast redigerad av sappy 2011-09-02 kl. 10:16.
Citera
2011-09-02, 10:17
Medlem
paprikaflickans avatar
Jo nog är det så allt. Många svenskar som annars antagligen skulle blivit "busar" väljer att avstå, mycket på grund av att det ju är "blattefasoner".
Citera
2011-09-02, 10:24
Medlem
excelsiss avatar
Det finns gott om WT. De med någon entrepenörådra går väl med i MC-gäng eller dylikt.
Citera
2011-09-02, 10:26
Medlem
Citat:
Idag består allt bus jag ser av invandrarbarn. Mest pojkar och ynglingar. Men för ett antal decennier sedan var busarna svenska och hette typ Conny.

1 Stockholms tunnelbana
När jag någon gång besökte Stockholm på 70-talet, och det blev sent, var det gott om busar i tunnelbanan. De var alltid svenska. De brukade vanligen småbråka med varandra och knuffa sig själva mot gamla människor. Ingen vågade opponera sig, för då skulle de sparka sönder en.
Buset var svenskt.

2 Gottsunda
Gottsunda är den klassiska problem-förorten i Uppsala. På tidigt 80-tal var det fullt av svenskar med låg social ställning. De som bråkade, började knarka, härjade i gäng, växte upp till vuxna brottslingar var svenskar. Förorten blev i folkmun döpt till Brottsunda.

Vad har hänt? Har invandrarna på något sätt inspirerat det svenska folket - kanske genom att vara ett varnande exempel - till högre sedlighet? Vart i helvitte tog det svenska buset vägen?

Jag håller med och har funderat över detta i många år. Jag har även diskuterat det med anhöriga och vänner och de håller med, de har samma upplevelse. Det svenska buset och de svenska kriminella borde ju rimligtvis inte bara ha försvunnit. Tvärtom borde de vara fler idag eftersom samhället är så mycket ruttnare och sjukare än vad det var då. Finns de kvar men blir osynliga i den stora mängden av svartmuskigt och svart bus? Har mångkulturen på något sätt gjort så att det svenska buset faktiskt har minskat i antal? Har svensken skärpt sig?! Har svartfolket konkurrerat ut och skrämt bort det svenska buset? Det är något av ett mysterium.
Senast redigerad av Varnagel 2011-09-02 kl. 10:28.
Citera
2011-09-02, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Jag tror invandrarna har tagit över den svenska underklassen. Den svenska underklassen har i sin tur skjutits uppåt i den social hierarkin, och därmed försvann busarna.

Det tror jag med, som den där låten, somliga går med trasiga skor, "då har någon annan tagit dina skor."

Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Det finns gott om WT. De med någon entrepenörådra går väl med i MC-gäng eller dylikt.

Ja det är nog det som hände med de svenska busarna, de blev MC-gäng. Idag sitter de där på sin MC och med sin importerade Thai fru och är gråhåriga.
Citera
2011-09-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Aldrig hört talasom whitetrash? Tro mig, dessa svenska "busar" finns kvar. Jimmy, Conny, Jonny, Sonny allihopa. Där jag bor är det lika vanligt med invandrargäng som med svenska gäng, eller ja oftast är dom väl rätt blandade. Men har flera gånger sett ett gäng unga svenska killar sparka ner nån försvarslös stackare.

Svenskarna är välartade? Så du tror på riktigt att pga. invandringen så har så har alla svenskar gått och blivit hederliga? Smart TS. Rör dig bland kriminella och du kommer få se dina välartade svenskar, jag lovar

Jag vet att det finns en del svenska kriminella i missbrukarkretsar och liknande. Man ser dem inte lika mycket idag dock. Man hör inte talas om dem särskilt mycket. Var är dagens Svarten och Clark Olofsson? Media hade ju tjatat om dem dagligen om det hade funnits gott om svenska kriminella av deras typ idag.
Citera
2011-09-02, 10:48
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Jag tror invandrarna har tagit över den svenska underklassen. Den svenska underklassen har i sin tur skjutits uppåt i den social hierarkin, och därmed försvann busarna. Men visst finns det stökiga, fattiga svenskar fortfarande, de är bara utnumrerade av de fattiga invandrarna. Man kommer alltid ha "busar" i ett samhälle, och de kommer alltid komma från den lägst stående klassen i samhället, vilken "ras" / hudfärg den än består av.

Vafan!

Varför ska blattarna ta över allt? Nää, nu får det vara nog!

Det är ju VÅRAN underklass!!! Komma hit och ta över den är ett jävla otyg!
Citera
2011-09-02, 11:00
Medlem
Citat:

1 Stockholms tunnelbana
Buset var svenskt.

2 Gottsunda

Som född i Stockholm under senare delen av 60-talet kan jag tala om buset var av helt annan karaktär än dagens bilbränder, stenkastning mot utryckningsfordon och maffiagrupperingar m.m.
Då var det moppegäng och fyllegubbar som var det största hotet och svenskarna började flytta då invandrarna flyttade in, denna utveckling har jag inte sett något undantag på någonstans i detta land och om någon vet något bra exempel så berätta gärna det.

Att situationen var likartad i förorterna när övervägande svenskar bodde där är bara pk-nonsens.

Edit, För att svara på TS så finns det svenska buset kvar men har man kallbrand i foten bryr man sig inte så mycket om nageltrånget.
Senast redigerad av kroppskultur 2011-09-02 kl. 11:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in