2011-09-02, 00:22
Medlem
Eftersom fler och fler "orelevanta" trådar har börjat postas/förflyttade till password-forumet, menar då bland annat wow/SC-pass osv, hur vore det att istället göra om hela password-delen till egen forumsdel så att den inte är bunden till erotiken.

Syftet är att förhoppningsvis lyfta fram en möjlighet för folk att lägga ut lösenord, pass, kampanjkoder och dyl i större skala och i fler kategorier.

Det ska vara samma inläggsbehörighet för att kunna inträda ändringen är bara att man gör om den till en egen avdelning.

Denna topic kan ha varit uppe tidigare, i sådana fall får ni skrota tråden.
Citera
2011-09-02, 00:26
Medlem
Denoms avatar
Jag har själv tänkt samma tanke och tycker det är en bra idé. Att låta det vara fristående från E&S hade förhoppningsvis resulterat i ökad aktivitet i underforumet då mycket mer kan postas utan att egentligen vara OT.
Citera
2011-09-02, 00:29
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Ursäkta om jag verkar hjärndöd, men var hittar jag detta forum?
Citera
2011-09-02, 00:31
Medlem
crillecrilles avatar
Där skulle man kanske kunna ta alla invite-trådar också.
Citera
2011-09-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Ursäkta om jag verkar hjärndöd, men var hittar jag detta forum?
Just nu under "sex"-delen. Dock måste du ha 500 inlägg för att kunna komma in.
Citera
2011-09-02, 00:50
Medlem
micaeles avatar
Bra idé. Men det känns ändå som att passwords för snusk kommer vara den större delen utav trådar.
Så jag skulle hellre se en renodlad avdelning för passwords till snusk, och en fristående yttre avdelning för andra typer utav passwords. Borde inte spela någon roll att aktiviteten är relativt låg, det ligger i forumets natur.
Citera
2011-09-02, 07:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Bra idé. Men det känns ändå som att passwords för snusk kommer vara den större delen utav trådar.
Så jag skulle hellre se en renodlad avdelning för passwords till snusk, och en fristående yttre avdelning för andra typer utav passwords. Borde inte spela någon roll att aktiviteten är relativt låg, det ligger i forumets natur.
Jag hade också uppskattat en passwordsvariant för övriga typer av konton än porr. Däremot kan jag inte tänka mig att farbror blå hade sett med blida fingrar på ett sådant. Porr är fortfarande tillräckligt generande för att de inblandade ska finna sig i att få sitt konto kapat men när det börjar hända med konton till mer "respekterade" sidor så kommer folk löpa amok och vi skulle troligtvis få lagens ögon på oss. Nu är jag inte helt vaken än, men spontant så kan jag tänka mig att det helt enkelt är ganska olagligt att sprida såna här uppgifter (fast jag vet inte).
Citera
2011-09-02, 09:16
Moderator
Falukropps avatar
Jag har vid ett flertal gånger funderat på det här slaget av omstruktureringar, där man bryter ut ett delämne ur en kategori och stoppar in under en annan. Varenda gång har det fallit på att den nya kategorin trots allt inte har en lika uppebar koppling till ämnet som den gamla.

Folk kommer med andra ord trots att vi öppnar en avdelning specifik för konton och passwords vilja posta porrpasswords under sexdelen, spelkonton/passwords i speldelen, trackerinvites under fildelning, osv, av det enkla skälet att kopplingen till respektive kategori är starkare än kopplingen till att det är kontorelaterat. De enda användare som skulle posta i det nya forumet är de som redan på förhand känner till dess existens, resten skulle posta i forumet för det ämne som kontot är relaterat till.

Kort och gott: jag tror en lansering av ett sådant forum kommer försvåra för folk att hitta rätt. Utöver det är det frågan om något annat än just porrpasswords är stort nog att motivera ett eget delforum. Kan inte komma på något annat där inte en samlingstråd är nog.
Senast redigerad av Falukropp 2011-09-02 kl. 09:18.
Citera
2011-09-02, 09:19
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jag har vid ett flertal gånger funderat på det här slaget av omstruktureringar, där man bryter ut ett delämne ur en kategori och stoppar in under en annan. Varenda gång har det fallit på att den nya kategorin trots allt inte har en lika uppebar koppling till ämnet som den gamla.

Folk kommer trots att vi öppnar en avdelning specifik för konton och passwords vilja posta porrpasswords under sexdelen, spelkonton/passwords i speldelen, trackerinvites under fildelning, osv, av det enkla skälet att kopplingen till respektive kategori är starkare än kopplingen till att det är kontorelaterat. De enda användare som skulle posta i det nya forumet är de som redan på förhand känner till dess existens, resten skulle posta i forumet för det ämne som kontot är relaterat till.

Kort och gott: jag tror en lansering av ett sådant forum kommer försvåra för folk att hitta rätt. Utöver det är det frågan om något annat än just porrpasswords är stort nog att motivera ett eget delforum. Kan inte komma på något annat där inte en samlingstråd är nog.
Måhända men vi har ju ett samlingsforum för allmänna länktips under övrigt, där borde ju passworddelen också vara och kunna fungera.
Citera
2011-09-02, 09:26
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Måhända men vi har ju ett samlingsforum för allmänna länktips under övrigt, där borde ju passworddelen också vara och kunna fungera.

Kan ju inte tala för andra forum än mina egna, men i alla fall i speldelen slaktar jag ideligen sådant som borde postats i länktips, dvs inlägg med spelrelaterade länkar som för all del kanske kan vara intressanta, men utan något direkt diskussionsunderlag. Ett perfekt exempel på det jag snackar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in