Citat:
Ursprungligen postat av Tyyp
Är du knasig? Adrenalinkickar är ju sjuuukt sköna!

Inte för att jag testat via spruta, men är lite av en S.K "Adrenalin-junkie"

Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Har för mig att jag sett någon skriva om detta här på forumet.. Det var tydligen bara hemskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilia
DMAA? Okey, vad är det för något då, och hur får man tag på det? Lätt i Sverige?
Tyyp: Adrenalin är inget skönt eller något som man ska ta som drog, det är för att få oss mer skärpa i situationer som kräver det. Visst, är man en sk adrenalin-junkie så blir det som en drog, men bara för att det är i en situation som du gillar och trivs i just då, där du har kontroll, få du en adrenalin kick framför tv`n så kommer du undra vad som är fel, var är faran osv, kroppen hamnar i försvars/attack läge.
Bongmon: Ja du är på rätt spår, som sagt så är en adrenalinkick till för där situationen kräver det, annars resulterar det i bara massivt stress, högt blodtryck och hjärtklappningar, darrningar, inget man vill ha mao!
Nihilia: Jag kan sätta min högra han på att det är en centralstimulant, som tjack. Där är det inte adrenalin som utlöses, utan dopamin.
För att förklara det så ni förstår bättre så är det adrenalin som kroppen utlöser när du nästan blir påkörd, eller blir jagad av en galning med kniv, där ger kroppen en kort boost som du behöver för att förstå och undvika situationen på snabbaste sättet. Kroppen skriker FLY!!! ATTACK!!! Och adrenalinet pumpar upp dig, får hjärtat att slå 10x fortare, boostar din styrka och gör dig till hulken eller Bolt i 5 minuter.
Dopamin gör dig skärp som fan, som om du ska slåss, det liknar adrenalin men är långt ifrån.
Iaf, flummigt inlägg, är ingen jävla professor så kan inte förklara bättre men A-D-R-E-N-A-L-I-N är inget ni kommer/skulle gillat som drog, eller som ska användas som en, en panikattack kan utlösa en adrenalinkick, och hur jävla trevligt är det? Ech, dra åt helvete, orkar inte.