2011-09-01, 19:25
Medlem
Jag har blivit erbjuden lägenhet, var på visning idag och ska lämna nyckel och besked imorgon.
På informationsbladet jag fick stod det bland annat att jag behöver en fast anställning..

Jag är visstidsanställd till 2012-06-30, och enda anledningen är för att min arbetsgivare alltid väntar ut de två åren man får gå som visstidsanställd. Så det finns alltså inga planer på att låta mig gå.

Det första jag ska göra är att prata med min arbetsgivare och se vad som kan göras.
Om det inte löser sig där tänkte jag prata med fastighetsbolaget om att låta någon gå i borgen för mig, burkar det fungera? Har någon klarat sig med det?

Tack
Senast redigerad av knutas1337 2011-09-01 kl. 19:43.
Citera
2011-09-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knutas1337
Jag är visstidsanställd till 2011-06-30,
Tack

Vad har du för anställning nu då? Eller menar du till 2012?

Det borde gå om du får någon att skriva på ett borgensåtagande. Min mamma skrev på borgen åt min syster, som då var arbetslös. Hon gick med på att gå i borgen endast 3 månader. Så att om syster inte betalade hyran så skulle min mamma bara behöva stå för den under "uppsägningstiden" för att inte riskera att bli skuldsatt för länge.

Är det en större hyresvärd så ordnar det sig nog. Fast jag hade personligen inte gått med på det, men jag har å andra sidan bara 4 lgh till uthyrning, och därför ingen lång kö av väntande hyresgäster som kan ta över kontraktet.

Lycka till!
Citera
2011-09-01, 19:42
Medlem
Jaha! Var har du lägenheter?

Citat:
Ursprungligen postat av MrsBean
Vad har du för anställning nu då? Eller menar du till 2012?
Ja, jag menar till 2012..

Det är en större privat hyresvärd, kan tänka mig att många fler lämnade intresseanmälan på lägenheten.

Har fått min pappa att skriva på borgensåtagande, tänkte ta fram en mall och skriva det tills imorgon. Hoppas verkligen det går vägen!

Tack!
Citera
2011-09-01, 19:59
Medlem
Då kan inte jag se att det skulle vara några hinder att du får hyra.
Du har ju gott om tid att hitta ett nytt jobb om du mot förmodan inte skulle få fortsätta där.
Citera
2011-09-02, 13:02
Medlem
Jag fick lägenheten!
Citera
2011-09-05, 14:04
Medlem
Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto