Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-01, 03:59
Medlem
Jag har precis fått hem min nya dator (dell xps 17) och är jättenöjd. Det är bara en detalj som jag stör mig på och det är att av någon anledning så fyller inte maximerade fönster ut hela skärmen utan det är en liten remsa längst upp där man ser srivbordet. remsan är knappt en centimeter och när man är i skrivbordsläget så kan man inte placera mappar och genvägar i denna lilla remsa. Varför är det så?

Liten länk så ni ser hur det ser ut: http://imageshack.us/photo/my-images/6/hjlp.jpg/
Citera
2011-09-01, 07:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad händer om du trycker ner knappen F11?
Citera
2011-09-01, 15:20
Medlem
När jag trycker F11 blir det helskärm och allt fylls ut...samma med bildvisning i helskärm då är där ingen remsa. Det är bara fönster och mappar som inte kan vara där.
Citera
2011-09-01, 20:40
Medlem
crillecrilles avatar
Är det bara i Chrome eller sker det oavsett vilket program du använder?
Citera
2011-09-02, 16:03
Medlem
Alla fönsterbaserade program. Så ja alla program. Dock försvinner det om jag tar aktivitetsfältet och flyttar upp i övre listen och sedan tillbaka igen. men det kommer tillbaka igen efter omstart av datorn...jäkligt märkligt
Citera
2011-09-04, 01:36
Medlem
märkte nu också att när man ska installera något program och rutan som frågar om man ska tillåta programmet kommer upp så kommer "listen" tillbaka...är det någon konstig inställning eller ska man ringa dell supporten och kolla läget?
Citera
2011-09-04, 01:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22222
märkte nu också att när man ska installera något program och rutan som frågar om man ska tillåta programmet kommer upp så kommer "listen" tillbaka...är det någon konstig inställning eller ska man ringa dell supporten och kolla läget?
Det låter väldigt märkligt. Måste vara någon programvara som busar med dig. Sannolikt någon bloat som följer med datorn från Dell.
Citera
2011-09-04, 02:23
Medlem
Ja jag har funderat på om det är något av allt mög de slänger in i nya datorer som ligger och spökar
Citera
2011-09-04, 21:37
Medlem
vad gör man åt det i så fall?
Citera
2011-09-04, 21:38
Medlem
crillecrilles avatar
Gammal hederligt detektivarbete. Försök avinstallera Dell-skiten ett och ett, förhoppningsvis löser det sig. Annars får du fråga Dell-supporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in