2011-08-31, 17:10
Medlem
God eftermiddag!

Som rubriken lyder så undrar jag varför man börjarar snusa? Jag är själv en snusare och rökare, men vet inte riktigt varför jag började eftersom dagen då jag tog min första snus så tyckte jag det smakade så inhemskt äckligt och låg spyfärdig hemma hos en polare hela kvällen, har frågat runt bland mina snusande polare med och det var samma historia för dem - tyckte det smakade skit och mådde allmänt dåligt efteråt, men ingen hade något riktigt konkret svar. Jag funderade på att man kanske gjorde det för att vara cool, men efter några funderingar så kom jag på att de är ytterst ocoolt att snusa! Man ser relativt dum ut med en liten utbuktning vid överläppen, får missfärgade tänder och dålig andedräkt.

Så min fråga till er är: varför började just du snusa?!
Citera
2011-08-31, 17:12
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag började nog snusa för att jag tyckte det var fräckt att gå runt med en snus i käften när man gick i 8an. Tror faktiskt de flesta började pga den anledningen
Citera
2011-08-31, 17:15
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Jag förstår mig inte heller på detta. Nog för att man tycker det är gott när man väl är van och beroende av nikotinet, men att man börjar från första början är bortom mig.

Däremot om man hade fått ett märkbart rus (förutom lite yrsel om man är ovan) som av t.ex. alkohol eller Cannabis eller andra droger kan jag förstå det, då dessa rusen är mycket tilltalande för många. Men som sagt, cigaretter och snus förstår jag mig inte på.
Citera
2011-08-31, 17:18
Medlem
Polispotatisgriss avatar
Jag började för att det inte fanns tid till ciggpaus under ett jobb jag hade och kollegan snusade...

Sen vart det bara helt enkelt smidigare än att röka! Men såklart kommer ju ciggen trots allt fram ibland, men oftast i form av meck till jointen.

Snus 4 Life!!!!
Citera
2011-08-31, 17:25
Medlem
greenbatmans avatar
För att det är socialt. Kaffe är också äckligt första gången men det är väldigt socialt. samma med rökning.
Citera
2011-08-31, 17:28
Medlem
oloas avatar
Tog min första snus i 7-8, tyckte inte det var så jätte gott, men som sagt, tror det flesta började snusa för dem tyckte att det var coolt.
Citera
2011-08-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
För att det är socialt. Kaffe är också äckligt första gången men det är väldigt socialt. samma med rökning.

Snusa är väl ändå inte socialt? Förstår hur du tänker på cigg och kaffe, eftersom de gör man oftast gemensamt, t.ex ska du med ut på en cigg/ska du med upp på en kopp kaffe? Har du någonsin hört någon fråga någon ifall dem ska med upp på en snus? Haha
Citera
2011-08-31, 17:35
Medlem
Dragsos avatar
Antagligen av samma anledning folk går klädda i samma kläder, kör samma bilar och vill bo på samma ställe etc, man följer flocken som i mass-följa john :)
Citera
2011-08-31, 17:41
Medlem
labanlingons avatar
För att kompisar gör det. Det gav sorts "respekt" i högstadiet och gymnasiet minns jag.
Citera
2011-08-31, 17:42
Medlem
greenbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwab
Snusa är väl ändå inte socialt? Förstår hur du tänker på cigg och kaffe, eftersom de gör man oftast gemensamt, t.ex ska du med ut på en cigg/ska du med upp på en kopp kaffe? Har du någonsin hört någon fråga någon ifall dem ska med upp på en snus? Haha

Jo det är det om du är i ett gäng och alla snusar så.
Citera
2011-08-31, 17:44
Bannlyst
Jag började snusa, eftersom jag ville sluta röka. Men detta gick inte så bra, slutade med att jag rökte och snusade
Citera
2011-08-31, 17:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Tog min första snus i 7-8, tyckte inte det var så jätte gott, men som sagt, tror det flesta började snusa för dem tyckte att det var coolt.

Så gick det för min del i årskurs sju i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in