Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-31, 16:03
Bannlyst
För att göra en lång historia kort - en kompis och jag fick för oss att musiken på radion (P4 lokalradio) var förjävla dålig och bestämde oss därför
för att skriva ett "fejkat" epostmeddelande (för deras önskehalvtimme där de spelar musik önskad av lyssnarna) där det stod ungefär "Vill skicka en lyckohälsning till de tre
killarna "xxxx" "xxxx" samt "xxxx" som på fredagen den 2:a september skall bestiga Mount Everest, spela gärna "xxxx" för dem."

De tog dock meddelandet lite seriösare än vad det var tänkt o nu vill de intervjua dessa herrar som inte ens existerar - live imorgon. Därför undrar vi helt enkelt om någon person är sugen på att "showa" lite
i lokalradion, dvs låtsas vara en av bergsbestigarna och att ni verkligen kommer bestiga berget.. En fördel är om du har ett mobilnr som ej kan hittas på t.ex. eniro eller liknande. Skriv ett PM om du är intresserad eller vill ha mer info!
Citera
2011-08-31, 16:13
Medlem
RickyMcFlys avatar
Haha, fy fan vad bra!

När är det tänkt att intervjun ska sändas imorn?
Om ni nu ens skulle hitta någon som ställer upp då.
Citera
2011-08-31, 16:17
Bannlyst
8:40 imorgon..

Ska säga det att vi egentligen bara vill höra låten men vi ser detta som en rolig bonus, om nu någon kan tänka sig att göra det här.. De har sagt i alla fall att de kommer spela låten, att den är laddad o klar.. Men frågan är ju om de vill tala med bergsbestigarna först.. Förmodligen vill de det eftersom önskemusiken börjar 9.00.
Senast redigerad av peterj76 2011-08-31 kl. 16:22.
Citera
2011-08-31, 17:13
Medlem
HailToTheKings avatar
Detta är ju spännande som fan och måste säga att jag känner mig lite sugen. Frågan är bara hur man ska lyckas? Kommer säkert få en hel del jobbiga frågor som är svåra att hitta på ett visst svar på..
Citera
2011-08-31, 17:23
Bannlyst
Jo det är ju det som är problemet, du kan ju i värsta fall skrika att det kommer en lavin o avbryta samtalet.

Men jag tror inte det kommer vara så farligt, är väl frågor som "hur kom ni på idén?", "hur länge kommer det ta?" o liknande som kommer ställas.. Bara att svara enkelt, de vet inte ett smack de heller.
Citera
2011-08-31, 17:27
Medlem
HailToTheKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Jo det är ju det som är problemet, du kan ju i värsta fall skrika att det kommer en lavin o avbryta samtalet.

Men jag tror inte det kommer vara så farligt, är väl frågor som "hur kom ni på idén?", "hur länge kommer det ta?" o liknande som kommer ställas.. Bara att svara enkelt, de vet inte ett smack de heller.

Ja men dåså. I WILL DO IT!
Citera
2011-08-31, 17:37
Medlem
Throwdowns avatar
Citat:
För att göra en lång historia kort - en kompis och jag fick för oss att musiken på radion (P4 lokalradio) var förjävla dålig och bestämde oss därför
för att skriva ett "fejkat" epostmeddelande (för deras önskehalvtimme där de spelar musik önskad av lyssnarna) där det stod ungefär "Vill skicka en lyckohälsning till de tre
killarna "xxxx" "xxxx" samt "xxxx" som på fredagen den 2:a september skall bestiga Mount Everest, spela gärna "xxxx" för dem."

De tog dock meddelandet lite seriösare än vad det var tänkt o nu vill de intervjua dessa herrar som inte ens existerar - live imorgon. Därför undrar vi helt enkelt om någon person är sugen på att "showa" lite
i lokalradion, dvs låtsas vara en av bergsbestigarna och att ni verkligen kommer bestiga berget.. En fördel är om du har ett mobilnr som ej kan hittas på t.ex. eniro eller liknande. Skriv ett PM om du är intresserad eller vill ha mer info!

Tänkte dom intervjuva på plats eller? Det börjar bli lite ont om tid. Men man kan ju alltid lura i dom att man ska börja cykla direkt efter intervjun.
Citera
2011-08-31, 17:44
Bannlyst
Hehe nej det är via telefon. Tanken är att dessa tre modiga herrar ska börja bestigningen i övermogon.
Citera
2011-08-31, 17:46
Medlem
HailToTheKings avatar
Då borde dom väl nästan vara i landet redan?
Citera
2011-08-31, 17:47
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Vilken P4-station sänds det på?
Citera
2011-08-31, 17:50
Medlem
sorbriquets avatar
Haha fy fasen vad roligt, garvar så jag nästan grinar
Hoppas ni får ihop folk, kan kan ju ge lite råd är att stå ute där det blåser som faaan, så de måste avbryta samtalet i förtid ^^
Citera
2011-08-31, 17:52
Medlem
Throwdowns avatar
Citat:
Hehe nej det är via telefon. Tanken är att dessa tre modiga herrar ska börja bestigningen i övermogon.
Jaha! Nu hänger jag med i svängarna. Då bör man alltså köpa ett halebopkort på Ica som är oreggat sen lurar man dom att man är där redan!

Får inte glömma nämna viktigaste delen i utrustningen. Den bärbara datorn med mobilt bredband så man kan hålla kontakten med fler erfarna klättrare genom den svenska klättrarsajten flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in