2011-08-31, 15:30
Medlem
Har till uppgift att designa och bygga en miniatyr av en bro. Det rör sig om en gymnasieuppgift. Min fråga är vilket datorprogram som är lämpligt att använda sig av för att göra en 3D-ritning av bron. Jag använder mig av mac OSX lion. Hur svårt är det för en nybörjare att göra en sådan skiss? Den behöver inte vara helt perfekt men ska ändå se helt okej ut.
Citera
2011-08-31, 16:37
Medlem
Tänkte först "bridgebuilder" men det är ju bara 2D och ett spel dessutom

Kanske can prova AutoCAD från www.autodesk.co.uk?
Citera
2011-08-31, 16:40
Medlem
Google gav mig följande: http://labs.autodesk.com/files/6301_6400/6381/file_6381.pdf

AutoCad Civil 3D 2011 for Bridge Modelling
Citera
2011-08-31, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blash
Har till uppgift att designa och bygga en miniatyr av en bro. Det rör sig om en gymnasieuppgift. Min fråga är vilket datorprogram som är lämpligt att använda sig av för att göra en 3D-ritning av bron. Jag använder mig av mac OSX lion. Hur svårt är det för en nybörjare att göra en sådan skiss? Den behöver inte vara helt perfekt men ska ändå se helt okej ut.

Brukar inte läraren påpeka vilka program ni behöver? I de flesta fallen har de programmet i ett USB-minne som du kan ladda ner och använda dig utav, låter CAD bekant?
Citera
2011-08-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Google gav mig följande: http://labs.autodesk.com/files/6301_6400/6381/file_6381.pdf

AutoCad Civil 3D 2011 for Bridge Modelling
Tack för tipset! Ska kolla in detta program. Har du själv någon erfarenhet av det?

EDIT
Verkar vara krångligt att ladda ner. Något förslag på en gratisvariant som kan göra ungefär samma sak.
Senast redigerad av Blash 2011-08-31 kl. 18:01.
Citera
2011-08-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blash
Tack för tipset! Ska kolla in detta program. Har du själv någon erfarenhet av det?

EDIT
Verkar vara krångligt att ladda ner. Något förslag på en gratisvariant som kan göra ungefär samma sak.

Använde en tidig version av AutoCad för läääänge sedan men de verkar ha utveckat programmet väldigt väl. Känner inte till någon gratisvariant tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in