2011-08-31, 10:56
Medlem
Nu är det så här att jag tog ett snabblån från sidan Risicum.se

Fick det beviljat i lördags, och det står att pengarna skulle vara insatta på kontot nästa bankdag. Har fått lån därifrån innan så jag vet att det är rätt kontonummer. Nu har det gått 3 dagar och fortfarande inte pengar. Faktura har dom skickat, men inga jävla pengar

Har mailat dom i tre dagar utan svar. Jag testade att ringa men jag tror inte ens att dom har en person som tar emot samtalen, för man sitter bara i en evig "kö", trots att man ringer tidigt på morgonen.

Känns som ett oseriöst företag, vad fan skall jag göra?
Citera
2011-08-31, 11:11
Medlem
fjungen33s avatar
Bara snällt betala och aldrig mer ta snabblån. lär av misstagen.
Citera
2011-08-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Bara snällt betala och aldrig mer ta snabblån. lär av misstagen.

Sådana här svar undanbedes. Finns det någon man kan kontakta ifall pengarna inte dyker upp?
Citera
2011-08-31, 11:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Sådana här svar undanbedes. Finns det någon man kan kontakta ifall pengarna inte dyker upp?
Eftersom det är lånehajar (alltså kriminella) du har att göra med så lär det inte räcka med att kontakta konsumentverket. Känner du någon som känner någon i ett etablerat mc-gäng så skulle jag försöka gå den vägen. Alternativt - forget about it...
Citera
2011-08-31, 12:47
Medlem
stillsams avatar
Läropengar. Den typen av lån för aldrig med sig något gott. Är man så dum att man tar den typen av lån förtjänar man att få problem.

Ledsen, men det är min åsikt!
Citera
2011-08-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Läropengar. Den typen av lån för aldrig med sig något gott. Är man så dum att man tar den typen av lån förtjänar man att få problem.

Ledsen, men det är min åsikt!

Alltså, jag kan hålla med dig. Men det här skall ju vara ett legitimt företag. Jag har ju fått pengar av dom innan. Det är bara att deras kundservice är icke-existerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in