2011-08-30, 22:38
Medlem
Network-s avatar
Tjenare alla träningsgalna.
Det är så att jag sitter här på kvälls kvisten med ännu en av många idéer jag vill genomföra.

Att lära mig sparkas med bra teknik eftersom min "dröm" är att börja i MMA, inte att bli bra i det, men att börja i det för nöjes skull.

Men här kommer kruxet.
Jag sitter med en hjärtmuskel inflammation i mig och får inte anstränga mig för 5 öre, så om ni har någon bra teknik eller något som jag kan öva på tills jag är läkt så skulle det vara toppen

Vad kan jag göra i mitt tillstånd förutom stretching?
Citera
2011-08-30, 22:41
Medlem
felleboy90s avatar
hjärtmuskelinflammation läker väl inom en snar framtid? bara att vänta ut den
Citera
2011-08-30, 22:41
Medlem
lustigpersons avatar
Tänk ut allting teoretiskt, sedan tillämpar du teorin i praktiken när du är återställd!
Du kan ju äta godis och kolla på bra filmer medan du väntar!
Citera
2011-08-30, 22:45
Medlem
Network-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
hjärtmuskelinflammation läker väl inom en snar framtid? bara att vänta ut den

Citat:
Ursprungligen postat av lustigperson
Tänk ut allting teoretiskt, sedan tillämpar du teorin i praktiken när du är återställd!
Du kan ju äta godis och kolla på bra filmer medan du väntar!
Usch nej är inne på min 5e månad~ nu

Okej, kanske inte borde förhasta mig på att det är en hjärtmuskelinflammation.

Går på undersökningar oss läkaren för tillfället.

Men symptomen stämmer in på att det är det, sen fick jag det också när jag tränade när jag var förkyld satt , ja.
Detta är förövrigt inne på 5 månaden snart.
Symptomen kommer vid ansträngning.
Citera
2011-08-30, 22:47
Medlem
Har man hjärtmuskelinflammation så tränar man inte. Bli frisk och börja sen träna mma (eller ex thaiboxning+sw eller vad du nu vill), man behöver inte träna upp teknik innan man dyker upp på nybörjarpassen (själva syftet med passen är att lära dig det du behöver).
Citera
2011-08-30, 22:49
Medlem
Network-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RantCasey
Har man hjärtmuskelinflammation så tränar man inte. Bli frisk och börja sen träna mma (eller ex thaiboxning+sw eller vad du nu vill), man behöver inte träna upp teknik innan man dyker upp på nybörjarpassen (själva syftet med passen är att lära dig det du behöver).

Jag håller på att få in för mycket depp i mig nu av att vara utan någon träning alls, så jag tänkte att om de finns något man kan göra som ej är ansträngande, balans träning kanske?

Jag är helt okunnig om vad som behövs för att träna upp sparkar så därför ber jag om tips

Det kanske to.m är några koncentrations övningar man kan göra för att fokusera på ett visst sätt?

Som sagt, vet ingenting
Citera
2011-08-31, 10:40
Medlem
tjock-steffes avatar
Stå på balansbräda. Bra balans är viktigt vid sparkar och det är inte särskilt ansträngande. Är det för enkelt kan du försöka jonglera samtidigt, inte heller jobbigt men bra för motoriken.
Citera
2011-08-31, 21:36
Medlem
Mellanbrors avatar
Träna på att flytta vikten från ena benet till det andra, samtidigt vrida hälen på foten som får vikten framåt samt vrida med höften i rörelsen. Gör du detta mjukt och försiktigt kan du trösta dig med att du börjat sätta basicrörelsen för en spark i muskelminnet. Vilket gör att du kanske har i alla fall liten headstart när du sätter igång.

Krya på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in