Citat:
Ursprungligen postat av qawser
Så dom gör en god gärning genom att förolämpa, skrämma (försöka),Och sådant?
Att vissa trycker ner är en respons på tidigare nämnda beteende hos religiösa att göra videor och texter där man förklarar (som du) att ateister är rädda, känner att de saknar gud och i sina hjärtan vet att det egentligen finns en gud. Bland mycket annat.
Sen handlar det också om att, som jag skrev tidigare, försöka göra troende medvetna om sin sinnessvaghet. Men också att, i förebyggande syfte, argumentera mot genom att tex påpeka det (för oss andra) uppenbara felaktiga och onda i den tron och guden ni viger era liv åt.
Sen förstod du inte alls att min text angående att fly in i en saga, var en medvetet förolämpande motattack mot ditt lika förolämpande påstående att ateister skulle vara rädda?
Gå till dig själv. När du skriver i t ex denna tråd, menar du då att det inte finns några inlägg av dig där du ger din uppfattning om hur kristna fungerar? Vad de tror på? Menar du att du endast och enbart angriper kristendomen som sådan..?
Om det är så, så är du beundransvärd. Om inte, så gör ju du samma sak som jag.
Själv vet jag att det finns ateister som inte går att rubba med vare sig slägga eller blåslampa.
Men de som är trygga i det skiter fullständigt i att det finns kristna som tror på Gud.
OM de däremot gång efter annan känner ett behov av att racka ner, idiotförklara, sinnesslöförklara de som tror, då börar iaf jag undra om något annat ligger bakom.
Det är väl inte så konstigt?
Sedan ska jag försöka undvika att placera dig i ett fack om du gör detsamma med mig, ok?