2009-10-31, 23:27
Medlem
Filmen Rose red vad heter den i bokform? Om den ens existerar eller har kingen bara skrivit den som filmmanus?
Citera
2009-11-01, 00:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blechtrommel
Filmen Rose red vad heter den i bokform? Om den ens existerar eller har kingen bara skrivit den som filmmanus?

Rasande Rose heter boken på svenska.
Citera
2009-11-01, 01:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Rasande Rose heter boken på svenska.

Det är inte samma bok. Boken som åsyftas är http://en.wikipedia.org/wiki/The_Diary_of_Ellen_Rimbauer:_My_Life_at_Rose_Red.
Citera
2009-11-01, 15:49
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är inte samma bok. Boken som åsyftas är http://en.wikipedia.org/wiki/The_Diary_of_Ellen_Rimbauer:_My_Life_at_Rose_Red.

Det är inte den boken heller. Rose Red finns inte i bokform, King skrev bara manuset.
Den boken du länkar till är inte ens skriven av King. Det är en "prequel" till Rose Red, den handlar om när huset byggdes. Den har också filmatiserats.
Citera
2009-11-01, 20:47
Medlem
Någon som har läst Insomnia eller "sömnlös" som den heter på Svenska, någon som har något att säga om den boken?
Citera
2009-11-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Någon som har läst Insomnia eller "sömnlös" som den heter på Svenska, någon som har något att säga om den boken?
http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=1034

Där har du ett antal åsikter.
Citera
2009-11-01, 22:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jag köpte den då den var relativt ny och den boken står någonstans här hemma i mina hyllor, och var en av de första böckerna utav King som jag läste överhuvudtaget. Nu såhär i efterhand har jag inget mer direkt minne utav den förutom att boken var relativt svag i sin helhet, som de flesta av Kings 90-tals böcker.
Citera
2009-11-03, 00:17
Medlem
Är det inte lite konstigt att utbudet på Stephen King böcker som är översatta till svenska är så dåligt? En så pass stor författare borde väl nästan vara standard. Finns ju hur många skitförfattare som man aldrig har hört om som alltid finns att få tag på i svensk utgåva.

Varför är det så?
Citera
2009-11-03, 06:01
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Är det inte lite konstigt att utbudet på Stephen King böcker som är översatta till svenska är så dåligt? En så pass stor författare borde väl nästan vara standard. Finns ju hur många skitförfattare som man aldrig har hört om som alltid finns att få tag på i svensk utgåva.

Varför är det så?

Ingen större efterfrågan på dom gamla böckerna skulle jag tro.

Men dom hade nog sålt mycket böcker om dom hade släppt alla gamla klassiker i uppdaterade utgåvor
Citera
2009-11-03, 10:20
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Ingen större efterfrågan på dom gamla böckerna skulle jag tro.

Men dom hade nog sålt mycket böcker om dom hade släppt alla gamla klassiker i uppdaterade utgåvor

Det är frågan om det är så. Jag förfärades häromdagen då en i branschen mycket insatt person berättade för mig att Stephen King inte säljer särskilt bra längre. Att han ligger på runt 8000, inbundet, när det kommer något nytt. Fan. Då har ju till och med jag klått honom. Oerhört deprimerande. Faktiskt.
Citera
2009-11-03, 10:34
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Det är frågan om det är så. Jag förfärades häromdagen då en i branschen mycket insatt person berättade för mig att Stephen King inte säljer särskilt bra längre. Att han ligger på runt 8000, inbundet, när det kommer något nytt. Fan. Då har ju till och med jag klått honom. Oerhört deprimerande. Faktiskt.

Då pratar vi i Sverige då?
Citera
2009-11-03, 10:45
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Då pratar vi i Sverige då?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera