Hej.
Jag sitter i en sits då jag behöver få in pengar fort och jag har forskat lite på nätet och gjort några låneansökningar och även fått preliminärbesked om godkännande av ett par.
För att ge frågan ett perspektiv så har jag ansökt om att få låna 200 000:- SEK.
Utav den summan är 100 000:- tänkt att gå till att lösa en del andra skulder och lösa ut en del saker från pantbanken, resterande summa ska jag investera i mitt företag.
Tyvärr så har jag som så många andra enskilda företagare varit dumsnål med att plocka ut lön och kvitterat mot avdrag etc så min årsinkomst är inte uppe på den nivån som kreditgivarna önskar, därav att jag ej har sökt via bank då jag vet att jag inte får lån via en vanlig bank.
Dom kreditinstitut som är villiga att låna mig pengar har beviljat 50 000:-, vilket i och för sig hjälper mig en pytteliten bit på vägen men långtifrån helt och hållet.
Jag vill härmed rådfråga folk som kanske har varit i liknande situationer eller har liknande erfarenheter på hur ni har löst eran situation eller om ni har tips eller ideer på hur jag kan lösa detta.
Att sälja prylar är något som jag gör kontinuerligt men köpemarknaden är inte så bra för tillfället.
Om det finns någon som är villig att låna ut pengar så är jag tacksam för seriösa förslag via PM.
Tack så länge.