2011-08-30, 14:04
Medlem
micaeles avatar
Yo!

Ett litet men ändock givande förbättringsförslag, som jag är förvånad över att det inte redan existerar:
Lägg tangentbordsfokus i sökrutan (den till höger) på förstasidan utav forumet!

När man går in på avancerad sök är fokus automatiskt i rätt ruta, så det är bara att skriva och smälla iväg. Alla sökmotorer utav rang placerar fokus rätt när man går in på deras startsida, så varför inte även Flashback?

Då blir det än lättare att söka så fort man kommer hit, både som medlem eller snyltande gäst.

Sägs?
Citera
2011-08-30, 15:35
Medlem
soulreapers avatar
Låter som en bra idé, nästan allt som kan få användarna att söka innan de postar ännu en tråd är jag för!
Citera
2011-08-30, 16:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Låter som en bra idé, nästan allt som kan få användarna att söka innan de postar ännu en tråd är jag för!

Jag instämmer.
Citera
2011-08-30, 17:19
Medlem
epost72s avatar
En idé som inte innebär några nackdelar och som kanske uppmärksammar personer på den förträffliga sökfunktionen genom att en blinkande markör syns där.

Citera
2011-08-30, 22:43
Medlem
Denoms avatar
Hade gärna fått blinka i glada färger också.
Citera
2011-08-30, 22:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Eller varför inte ha ett meddelande i fet text på "nytt ämne"-sidan? Med länk till sök och klistrade trådar i forumavdelningen.
Citera
2011-08-30, 22:52
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Eller varför inte ha ett meddelande i fet text på "nytt ämne"-sidan? Med länk till sök och klistrade trådar i forumavdelningen.
Skulle i mina ögon bli lite för störande speciellt efter att man sett det ett tag.
Citera
2011-08-30, 22:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Skulle i mina ögon bli lite för störande speciellt efter att man sett det ett tag.
Om det bara skulle visas för användare med mindre än fem trådstarter skulle det inte bli störande.

Edit: nej jag vill inte heller ha en blinkande sökruta.
Citera
2011-08-30, 22:54
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Allt skall dras till sin spets. Här kommer man med ett subtilt förslag om tangentbordsfokus, och snart är hela idéen utvecklad till dansande clowner med neonskyltar på huvudena.
Citera
2011-08-30, 22:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nya trådar startade då människor antingen inte lägger märke till sökfunktionen eller är för dumma för att använda den är minst lika irriterande efter ett tag.
Citera
2011-09-04, 03:03
Medlem
micaeles avatar
*bumpi*

Någon på insidan som kan bekräfta att detta är meddelat till de nördar som har med saken att göra?
Citera
2011-09-05, 23:01
Medlem
samuels avatar
Det här gillar jag inte alls. Att automatiskt sätta focus på sökrutan på en site som flashback tror jag inte någon användbarhetsexpert skulle rekommendera. Du förstör tab ordern i webbläsaren och gör också siten mer svårnavigerad med tangentbord.

Google.com då? Absolut, men där är söken den "enda" funktionen på hela siten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in