Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-30, 13:20
Medlem
Tja,
kortfattat: Musen laggar när jag rör den sakta, är en cs1.6 veteran och är en som gillar awp'n och när jag rör sakta så laggar/buggar/hackar den. Har windows Vista och har testat med olika usb uttag, använder oftast uttaget i tangentbordet men testade i datorn också, testade också med 2 olika möss ( SS Kinzu & A4Tech x7) Någon som vet vad felet kan vara ? har installerat drivrutinerna till x7n och jag hittar inga till kinzu'n.

thanks på förhand
Citera
2011-08-30, 14:05
Medlem
danzos avatar
har precis samma problem med min mus (qpad 5k) Lasern på det är typ för känslig.....

Brukar lösa det lite snabbt när ja ska spela cs 1.6 genom att ta lite papper (vanligt hushåll eller toa) göra en skit liten tofs, och trycka in den vid linsen under och röra runt lite för att få bort damm! Brukar funka prima! Dock inte att det håller så länke, brukar flippa ibland och blåsa skiten ur den, funar också!

Hoppas det hjälpte

CPl_mouesfix om du vill ha http://www.file-upload.net/download-1904521/mouse_fix.zip.html
Citera
2011-08-30, 14:13
Medlem
Är Drivrutinerna till Windows Vista? Låter som ett problem med drivarna men att fler möss har samma problem. Har du någon annan hårdvara som du kan koppla in i USB och testar? Jag tänkte att det kanske är något annat som kanske kan märkas med andra hårdvaror, t.ex. dålig överföringshastighet och störningar.
Citera
2011-08-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeceptiveHornet
Är Drivrutinerna till Windows Vista? Låter som ett problem med drivarna men att fler möss har samma problem. Har du någon annan hårdvara som du kan koppla in i USB och testar? Jag tänkte att det kanske är något annat som kanske kan märkas med andra hårdvaror, t.ex. dålig överföringshastighet och störningar.

Har testat på andra datorer, ena med windows 7, och en till med vista. Båda funkade normalt utan de där lilla lagget..
Citera
2011-08-30, 17:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Koppla in en mus och testa.
Citera
2011-09-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Koppla in en mus och testa.
Har testat, med flera olika, och på olika datorer...
Citera
2011-09-03, 02:07
Medlem
pyro860s avatar
När du kör cs och zoomar? Det hade jag på min mus. Det var tydligen så att musinställningen på datorn var hög och i spelet låg, så det blev någon krock där. Testa sänka båda två, men jag har för mig det fixade sig när jag installerade mina drivisar i samma veva.
Citera
2011-09-03, 06:42
Medlem
Exakt så var det för mig efter att jag köpt en ny mus. Felet berodde på att jag körde den direkt på bordet (har alltid funkat förut), så jag köpte en musmatta och då var alla problem borta.

Lycka till!
Citera
2011-09-03, 09:31
Medlem
Min g5:a hade samma problem innan jag tankade ner logitechs drivers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in