2020-09-09, 19:11
Medlem
Är väl ungefär som valfri förort längre ut på tunnelbanelinjerna. Går tyvärr inte att hitta speciellt många säkra förorter längre. Gäng och småligister överallt, allt yngre dessutom. De yngre är de som är värst, för de har noll konsekvenstänk pga tre hjärnceller och bär ofta kniv.
Citera
2020-09-09, 19:17
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertuff
Hej FB!

Jag är en tjej på snart 20 år som ÄNTLIGEN ska flytta hemifrån. Men det finns ett litet problem....

Jag ska flytta till Hässelby gård och jag har så extremt dålig koll på hur ”säkert” det är för en blond tjej att vistas där på kvällarna? Är det någon som har koll? Bör Tilläggas att jag är uppvuxen på en annan sida av stan därför är jag så grön i just detta område.

Åh herregud är du en helsvensk tjej på 20 år som själv ska flytta till Hässelby Gård? Det är som utomlands där så att du vet. Var INTE ute på kvällarna och rör dig där i centrum eller runt om.

Jag hade seriöst hellre bott hemma ett tag till tills jag hittade nåt annat än att flytta till H-by gård.

Tyvärr har det blivit så när Reinfeldt och Löfven gjort vårat land till en global avfallsplats. Är en JÄVLA massa områden nu som det knappt går och bo i som svensk, sjukt det är att det finns så många platser i Sverige där man STICKER UT om man är svensk. Usch. Är så glad jag bor i ett helsvenskt område finns inte en blatte här öht. Bara pensionärer, barnfamiljer och lite hippies.

Läste nu att du hade hund? Har du en riktig hund dvs en hund över 30-40 kilo iaf. eller har du en liten hamster i koppel typ? För har en stor hund så är det ett jävla plus då invandrare är tokrädda för hundar.

Hade själv en Ridgeback förut på 52 kilo. Ibland så var jag tvungen att åka till Tensta för att köpa röka när det var torrt överallt. Tog alltid med honom då. ALLA tog feta omvägar runt mig och grabben (hunden) och det var så jävla kul varje gång för blattar i gäng kan gärna vara lite närgående och försöka brösta upp sig men de tittade inte ens mig i ögonen haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Är väl ungefär som valfri förort längre ut på tunnelbanelinjerna. Går tyvärr inte att hitta speciellt många säkra förorter längre. Gäng och småligister överallt, allt yngre dessutom. De yngre är de som är värst, för de har noll konsekvenstänk pga tre hjärnceller och bär ofta kniv.

Inte röda mot Fruängen inte. Där är det lite alkisar och sånt med det går inte och jämföra med typ Hässelby Gård eller Norsborg eller längst ut på blåa linjerna. Är som att du tagit snabbtåget till ett helt annat land, jättetrevligt har det blivit. Fyfan......
Senast redigerad av yournotlikeme 2020-09-09 kl. 19:24.
Citera
2020-09-09, 19:56
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Läste nu att du hade hund? Har du en riktig hund dvs en hund över 30-40 kilo iaf. eller har du en liten hamster i koppel typ? För har en stor hund så är det ett jävla plus då invandrare är tokrädda för hundar.

Hade själv en Ridgeback förut på 52 kilo. Ibland så var jag tvungen att åka till Tensta för att köpa röka när det var torrt överallt. Tog alltid med honom då. ALLA tog feta omvägar runt mig och grabben (hunden) och det var så jävla kul varje gång för blattar i gäng kan gärna vara lite närgående och försöka brösta upp sig men de tittade inte ens mig i ögonen haha.

Jajjemänsan, jag har en svart Greyhoundblandning på nästan 30kg som lätt blir misstagen för en dobberman, men särskilt farlig är han inte men kan se relativt skräckjagande ut.
Citera
2020-09-09, 20:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Jajjemänsan, jag har en svart Greyhoundblandning på nästan 30kg som lätt blir misstagen för en dobberman, men särskilt farlig är han inte men kan se relativt skräckjagande ut.

Haha det gör ju saken till en helt annan. En riktig hund med andra ord. En sån bredvid dig kommer är typ det bästa vapnet man kan ha för sådana primater som bor där. De är LIVRÄDDA för hundar. Speciellt stora sådana, de kmr inte röra dig då. Det är nästan kul då och vistas bland massa blattar i gäng för annars ska de spela så jävla tuffa men har du en hund på 30kg+ bredvid dig då är det DE som flyttar på sig.

Men har du inget annat val än H-by Gård ändå? Det är långt från stan och skulle din jycke gå bort så får du antingen lov och skaffa en ny eller flytta därifrån.
Citera
2020-09-09, 20:04
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Haha det gör ju saken till en helt annan. En riktig hund med andra ord. En sån bredvid dig kommer är typ det bästa vapnet man kan ha för sådana primater som bor där. De är LIVRÄDDA för hundar. Speciellt stora sådana, de kmr inte röra dig då. Det är nästan kul då och vistas bland massa blattar i gäng för annars ska de spela så jävla tuffa men har du en hund på 30kg+ bredvid dig då är det DE som flyttar på sig.

Men har du inget annat val än H-by Gård ändå? Det är långt från stan och skulle din jycke gå bort så får du antingen lov och skaffa en ny eller flytta därifrån.
Det är provisoriskt. Blir nog inte långvarig, uppvuxen på andra sidan stan, men inte på någon tunnelbanelinje, så jag ser alla bostadsområden med tunnelbanelinjer som "centralt" :P
Citera
2020-09-09, 20:05
Avstängd
Citat:
Hej FB!

Jag är en tjej på snart 20 år som ÄNTLIGEN ska flytta hemifrån. Men det finns ett litet problem....

Jag ska flytta till Hässelby gård och jag har så extremt dålig koll på hur ”säkert” det är för en blond tjej att vistas där på kvällarna? Är det någon som har koll? Bör Tilläggas att jag är uppvuxen på en annan sida av stan därför är jag så grön i just detta område.

Kan du inte flytta till egen bostad i området där du är uppväxt (alt nära jobbet)
Citera
2020-09-09, 20:10
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kan du inte flytta till egen bostad i området där du är uppväxt (alt nära jobbet)
Jobbar vid centralen, och om man ser reseväg sätt så är H-by Gård närmre än där jag är uppväxt
Citera
2020-09-09, 20:13
Avstängd
Hässelby Gård var rätt OK förr (men är längre bort än Farsta) men har blivit skitområde
förmodligen i kombination av att infödingar flyttat bort invandrare tagit över plus en rätt
stor nyare produktion av hyresOrätter - o det vet vi alla vilka som bor i dom. Ken Ring
med rövarpolare är uppväxt där - bra om du kan bo intill tunnelbanan
Citera
2020-09-09, 20:15
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hässelby Gård var rätt OK förr (men är längre bort än Farsta) men har blivit skitområde
förmodligen i kombination av att infödingar flyttat bort invandrare tagit över plus en rätt
stor nyare produktion av hyresOrätter - o det vet vi alla vilka som bor i dom. Ken Ring
med rövarpolare är uppväxt där - bra om du kan bo intill tunnelbanan

Kommer bo mitt i centrumet ifall jag skriver på kontraktet
Citera
2020-09-09, 20:23
Medlem
outoforders avatar
Flashback som du verkar ha förstått är inte direkt ett bra forum att ställa frågor på om ett område för som sagt allt börjar handla om invandrarfrågor och gäng (som inte varit aktiva på flera år) från människor som läst sig till saker på just flashback.

Jag har bott och hängt i dessa områden och försöker inte säga att det är bra områden men ser det för vad det är och är ärlig och objektiv.

Busslinjer till slussen har fått sin beskärda skit här också att man inte ens kan gå på dagen i munkmora i gustavsberg för alla "blattar" och samma med orminge,fiskis till och med alphyddan för att det hänt något där någon gång.

Men med det sagt hässelby gård räknas inte som något "bra" område och det händer saker men det är inte i närheten av ställen kring järvafältet (tensta,hjulsta,rinkeby,husby,akalla) eller norra botkyrka (fittja,alby,eriksberg,hallunda,norsborg) eller skärholmen (skärholmen,vårberg bredäng sätra) och sen finns det massa andra områden som är värre i kranskommuner. Så känn av själv och prara med vänner som har koll på stockholm och lita på din magkänsla.

Lycka till med bostadssökandet.
Citera
2020-09-09, 20:44
Nej för i helvete, skärp dig.

Har du inga föräldrar eller äldre syskon som talat vett med dig? Att du ens funderar på det skrämmer mig. Vad får ni lära er skolan egentligen? Att det är fint och positivt med mångkultur?

Håll dig till så vita områden du kan. Annars kommer du ångra dig.

Men jag tror det är en trolltråd. Man kam inte vara såhär naiv.
Citera
2020-09-09, 20:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Inte helt lyckat att ställa den frågan här på Fb.

Är ganska säker på att du får en massa korkade/överdrivna/falska påståenden från folk på "yttersta högerkanten"...
Eller korkade inlägg, som ditt, på vänsterkanten.

Jag hade hållit mig långt ifrån Hässelby. Speciellt nu när det skjuts så förjävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in