Citat:
Ursprungligen postat av
Supertuff
Hej FB!
Jag är en tjej på snart 20 år som ÄNTLIGEN ska flytta hemifrån. Men det finns ett litet problem....
Jag ska flytta till Hässelby gård och jag har så extremt dålig koll på hur ”säkert” det är för en blond tjej att vistas där på kvällarna? Är det någon som har koll? Bör Tilläggas att jag är uppvuxen på en annan sida av stan därför är jag så grön i just detta område.
Åh herregud är du en helsvensk tjej på 20 år som själv ska flytta till Hässelby Gård? Det är som utomlands där så att du vet. Var INTE ute på kvällarna och rör dig där i centrum eller runt om.
Jag hade seriöst hellre bott hemma ett tag till tills jag hittade nåt annat än att flytta till H-by gård.
Tyvärr har det blivit så när Reinfeldt och Löfven gjort vårat land till en global avfallsplats. Är en JÄVLA massa områden nu som det knappt går och bo i som svensk, sjukt det är att det finns så många platser i Sverige där man STICKER UT om man är svensk. Usch. Är så glad jag bor i ett helsvenskt område finns inte en blatte här öht. Bara pensionärer, barnfamiljer och lite hippies.
Läste nu att du hade hund? Har du en riktig hund dvs en hund över 30-40 kilo iaf. eller har du en liten hamster i koppel typ? För har en stor hund så är det ett jävla plus då invandrare är tokrädda för hundar.
Hade själv en Ridgeback förut på 52 kilo. Ibland så var jag tvungen att åka till Tensta för att köpa röka när det var torrt överallt. Tog alltid med honom då. ALLA tog feta omvägar runt mig och grabben (hunden) och det var så jävla kul varje gång för blattar i gäng kan gärna vara lite närgående och försöka brösta upp sig men de tittade inte ens mig i ögonen haha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aktien
Är väl ungefär som valfri förort längre ut på tunnelbanelinjerna. Går tyvärr inte att hitta speciellt många säkra förorter längre. Gäng och småligister överallt, allt yngre dessutom. De yngre är de som är värst, för de har noll konsekvenstänk pga tre hjärnceller och bär ofta kniv.
Inte röda mot Fruängen inte. Där är det lite alkisar och sånt med det går inte och jämföra med typ Hässelby Gård eller Norsborg eller längst ut på blåa linjerna. Är som att du tagit snabbtåget till ett helt annat land, jättetrevligt har det blivit. Fyfan......