Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Jag har växt upp däromkring, rekommenderar inte Hässelby Gård om du planerar ha barn etc, för en singelkille kan det väl vara OK men vetetusan om det inte bara är en tidsfråga tills bilar brinner där också vid nästa upplopp.
Går du hem från tuben en lördagsnatt kan du kanske få problem ja.
Jag håller inte med. Känner till Hässelby Gård väl och rör mig dagligen där. Känner mig aldrig otrygg, tror det är mest gängrelaterat det som händer. Visserligen så var det ett bilinbrott i kvarteret nyligen, men det är inte så vanligt vad jag vet. Min bil har aldrig någon rört.
Mina barn går i förskola och skola här och det är bara bra. Är du av den typen som tycker människor från andra kulturer är läskiga så kan jag lugna dig med att det knappt finns några invandrare i mina barns grupper/klasser. Men det skiljer sig från klass till klass. Själv tycker jag det kunde varit fler invadrare här, har inget direkt emot dom som grupp även om det finns rötägg där också, som i alla grupperingar.
Största problemet i centrum är snarare alla A-lagare, men dom är ju rätt harmlösa.