2011-08-30, 09:29
Medlem
flyers90s avatar
Var och tittade på en bostadsrätt i Hässelby Gård, Astrakangatan, här om dagen. Lägenheten var väldigt fin och så, och även när man gick runt lite i området så såg de fint ut. Men man har juh hört en hel del mindre bra saker om området.

Så tänkte höra om de är några här som har lit mer erfarenheter om de området. Är de så att man kan ha sin bil ståendes på gatan och ha den ifred? Kommer man få problem om man går hem ifrån tunnelbanan sent en lördags natt eller så?
Citera
2011-08-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyers90
Var och tittade på en bostadsrätt i Hässelby Gård, Astrakangatan, här om dagen. Lägenheten var väldigt fin och så, och även när man gick runt lite i området så såg de fint ut. Men man har juh hört en hel del mindre bra saker om området.

Så tänkte höra om de är några här som har lit mer erfarenheter om de området. Är de så att man kan ha sin bil ståendes på gatan och ha den ifred? Kommer man få problem om man går hem ifrån tunnelbanan sent en lördags natt eller så?

Jag har bott på enspännargatan i 18 månader. Jag trivdes bra i Hässelby gård. Även om d händer en del. Har haft min bil parkerad på gatan och har aldrig varit utsatt för något. Har gått hem och till tunnelbanan alla timmar på dygnet o aldrig känt mig hotad eller förföljd. Jag trivdes väldigt bra, flyttade för jag köpte bostadsrätt i Rissne. Där jag trivs ännu bättre.
Citera
2011-08-30, 09:47
Medlem
flyers90s avatar
Så du tycker att media och sånt blossar upp de hela mycket mer än vad som är befogat?
Hur kommer de sej att HG har ett så pass dåligt ryckte då?
Citera
2011-08-30, 09:50
Medlem
Vet inte riktigt vad som stått i media. Utan vet bara att d vart nån brand i centrum i fyllebråk i centrum. Hörde även att någon knivskurning på nisses hänt. Som sagt jag har aldrig varit otrygg när jag bott där.
Citera
2011-08-30, 09:57
Medlem
flyers90s avatar
Då undrar man lite, vilka är de som blir utsatta för de här. Är de folk som är med i olika gäng som "går på varandra" eller är de vanliga svensson som lever sitt egna lilla liv där?
Citera
2011-08-30, 10:00
Medlem
D kan jag inte svara på då jag aldrig hållt mig i gäng. En tjejkompis som bodde vid mig som är blond och väldigt snygg har bara haft killar som visslat efter sig. Jag har aldrig blivit utsatt för något. Vet att lägenheterna på astrakangatan e fina. Lycka till
Citera
2013-01-04, 12:32
Medlem
Caesarns avatar
Fler med synpunkter på Hässelby Gård? Är det något man som normal svensk (man) bör akta sig för, eller är det värt att offra lagom många år i SSB för en schysst lägenhet där?
Citera
2013-06-07, 15:04
Medlem
HerrSmidigs avatar
Det är ingen fara att bo i hässelby gård. Har gått från tunnelbanan hem vid flera tillfällen, men om du skulle känna dig osäker så kan du alltid ta bussen ifrån v-by.
Citera
2013-06-07, 22:57
Medlem
beerklunkers avatar
Jag har aldrig bott där, men Hässelby ska vara helt OK.
Det händer skit, men inte överdrivet mycket.
Men det tar väl ungefär en halvtimme med tuben?
Senast redigerad av beerklunker 2013-06-07 kl. 22:59.
Citera
2013-06-08, 14:40
Avslutad
Jag har växt upp däromkring, rekommenderar inte Hässelby Gård om du planerar ha barn etc, för en singelkille kan det väl vara OK men vetetusan om det inte bara är en tidsfråga tills bilar brinner där också vid nästa upplopp.

Går du hem från tuben en lördagsnatt kan du kanske få problem ja.
Citera
2013-06-14, 13:36
Medlem
partygrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag har växt upp däromkring, rekommenderar inte Hässelby Gård om du planerar ha barn etc, för en singelkille kan det väl vara OK men vetetusan om det inte bara är en tidsfråga tills bilar brinner där också vid nästa upplopp.

Går du hem från tuben en lördagsnatt kan du kanske få problem ja.

Jag håller inte med. Känner till Hässelby Gård väl och rör mig dagligen där. Känner mig aldrig otrygg, tror det är mest gängrelaterat det som händer. Visserligen så var det ett bilinbrott i kvarteret nyligen, men det är inte så vanligt vad jag vet. Min bil har aldrig någon rört.

Mina barn går i förskola och skola här och det är bara bra. Är du av den typen som tycker människor från andra kulturer är läskiga så kan jag lugna dig med att det knappt finns några invandrare i mina barns grupper/klasser. Men det skiljer sig från klass till klass. Själv tycker jag det kunde varit fler invadrare här, har inget direkt emot dom som grupp även om det finns rötägg där också, som i alla grupperingar.

Största problemet i centrum är snarare alla A-lagare, men dom är ju rätt harmlösa.
Citera
2013-06-14, 14:34
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partygrabben
Jag håller inte med. Känner till Hässelby Gård väl och rör mig dagligen där. Känner mig aldrig otrygg, tror det är mest gängrelaterat det som händer. Visserligen så var det ett bilinbrott i kvarteret nyligen, men det är inte så vanligt vad jag vet. Min bil har aldrig någon rört.

Mina barn går i förskola och skola här och det är bara bra. Är du av den typen som tycker människor från andra kulturer är läskiga så kan jag lugna dig med att det knappt finns några invandrare i mina barns grupper/klasser. Men det skiljer sig från klass till klass. Själv tycker jag det kunde varit fler invadrare här, har inget direkt emot dom som grupp även om det finns rötägg där också, som i alla grupperingar.

Största problemet i centrum är snarare alla A-lagare, men dom är ju rätt harmlösa.

Det är otroligt att dina barn går i grupper och klasser där det knappt finns invandrare samtidigt som du bor i en förort där cirka 50% av människorna har utländsk bakgrund, med ännu högre siffror i de yngre åldrarna. Är det uppdelning baserat på etnicitet när man väljer klass eller hur har det gått till egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in