2011-08-30, 00:11
Medlem
omigals avatar
Har mitt frikort nu som gäller fram till April! Vad borde jag utnyttja och göra? Har inget behov till det men nu kan jag ju passa på! Vad finns det för lyx inom sjukvården som annars är en onödig kostnad?
Citera
2011-08-30, 00:16
Medlem
Fan att jag inte tänkte på det, jag har ett frikort jag med!! Fram med idéerna nu FLASHBACK!!!!!
Citera
2011-08-30, 00:18
Medlem
Vaccination kanske?
Citera
2011-08-30, 01:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Gå till vårdcentralen för en allmän kontroll, distriktsköterskan för blodtryckskontroller.
Citera
2011-08-30, 15:48
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Har mitt frikort nu som gäller fram till April! Vad borde jag utnyttja och göra? Har inget behov till det men nu kan jag ju passa på! Vad finns det för lyx inom sjukvården som annars är en onödig kostnad?

Frikort betyder bara att du inte behöver betala för den vård du annars skulle ha betalat för.
Så det du inte har behov av kan du inte göra på frikortet.

Det ingår t.ex läkarbesök, besök hos distriktsköterska, fotvård om du har diabetes, sjukgymnastik eller annan rehabilitering.

Någon lyx kan du inte räkna med.
Citera
2011-08-30, 21:06
Medlem
Puffs avatar
Ditt frikort betyder inte bara att du inte behöver betala den patientavgift du annars skulle ha betalat. Det betyder också att vi andra får betala den patientavgift du inte betalar (via skattsedeln).

Sjukvården har dessutom tillräckligt knappa resurser som det är. Det du "utnyttjar" utan att behöva kommer någon annan - som behöver det - inte att få.
Citera
2011-08-30, 21:28
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff
Ditt frikort betyder inte bara att du inte behöver betala den patientavgift du annars skulle ha betalat. Det betyder också att vi andra får betala den patientavgift du inte betalar (via skattsedeln).

Sjukvården har dessutom tillräckligt knappa resurser som det är. Det du "utnyttjar" utan att behöva kommer någon annan - som behöver det - inte att få.
Men din jävla moralkärrsen får alla som behöver vård på vc den vård dom behöver. är det akut så finns det akutmottagning.ing. jag tror snubben ovan har betalat lika mkt skatt som du.
Citera
2011-08-30, 21:49
Medlem
Blompens avatar
Lyxgrejor betalas inte av frikortet. Dvs en allmän hälsoundersökning för att ta dykcert. Så det gäller bara att bli sjuk på riktigt. Alternativt att bli hypokondriker. Om du nu verkligen tycker att det är kul att sitta i väntrum.
Citera
2011-08-30, 22:05
Medlem
Vad menas med ""Viss tandvård" som står på?
Citera
2011-08-30, 22:07
Bannlyst
frikort är väl när man tillåts vara otrogen ? eller har jag missat nått :P
Citera
2011-08-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idioten500
frikort är väl när man tillåts vara otrogen ? eller har jag missat nått :P

haha, skulle ju inte vara fel att ha ett sånt frikort också

http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Hogkostnadsskydd/
Citera
2011-08-30, 23:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningscared
Vad menas med ""Viss tandvård" som står på?
Vissa sjukdomar kan ge en rätt till nödvändig tandvård <<< googla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in