Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Ursäkta om jag blir OT men jag förstår inte tjusningen med att ut en bok på en dag. Själv vill jag gärna dra ut på läsandet för att kunna reflektera över det jag läst och tycker det blir en bättre upplevelse om jag istället läser några kapitel varje dag istället för en hel bok samma dag. Om man tvunget vill läsa mycket är det ju ingen dum idé att ha flera böcker igång samtidigt.

Jag är lite av en sådan person som inte kan hålla mig till ett eller två kapitel i en bok om dagen, utan precis som evilhoney påpekar sugs man in i en bra bok och vill ha mera. Sedan vet jag redan att läsa en bok på en dag är inget problem så är boken bra så läser jag således ut den, reflekterar samtidigt då jag inte läser och ger mig sedan i kast med nästa bok. Har aldrig haft problem att reflektera över det som jag läser klart på kort tid, gör oftast det medan jag läser sidorna. Att läsa flera böcker samtidigt är däremot ingenting som jag tycker om, väljer helst att fokusera på en bra bok åt gången.
Är lite av samma mentalitet då det gäller tv-serien och tv-spel, kastar i mig hela kakan på en gång och går sedan vidare. Detsamma med filmer där jag på en bra dag kan se tre-fyra stycken och på en dålig dag bara se en. Hela grejen är dock att min vardag som arbetslös psyksjuk genomsyras utav tristess och slentrian, medan jag hela tiden måste råda bot på den. Då kanske du förstår mitt läge?