Citat:
Ursprungligen postat av whiplasher
Fast subutex får man utskrivet om man är heroinmissbrukare och inte bara sådär. Tror att dom flesta i reindeer spotting köper det svart.
OnT: Kolla upp lättare, kodeinbaserade läkemedel såsom tramadol, många som fastnat i det efter att ha fått det pga smärtor. Även diverse benso-preparat, dessa är självklart nödvändiga i de flesta fallen men många blir för beroende och tvingas höja dosen. Sedan har du ju att man skriver ut tjack till ungar med adhd men det är ju inget som jag anser är dåligt för dom, beror på vilken vinkel du vill ha i ditt arbete! Hoppas att jag och tillfört dig bra info och lycka till med ditt arbete!
Tramadol är inte kodeinbaserat, det verksamma ämnet är just tramadolhydroklorid. Citodon, Panocod, m fl är däremot kodeinbaserat.
OnT: det är mycket vanligt att folk blir beroende av sina läkarförskrivna läkemedel (jag blev det), men man måste väga nyttan mot riskerna. Man kan inte säga att det är "propaganda" att skriva ut läkemedel, det är det verkligen inte.
Det borde gå att hitta massor av bra information på nätet, jag är ingen hejare på att googla men det verkar ju alla ungdomar vara så ut och gogla med dig bara ska du se att hittar matnyttigt information!
Lycka till.