2011-08-29, 10:57
Medlem
simonahs avatar
Är det någon som vet vem/vilka som roar sig på Hermansvägen i Jönköping om nätterna?
Det har pågått i något år nu att dessa människor/denna människa slår/sparkar sönder cyklar om de inte lyckas sno den.

För några månader sedan var någon på min flickväns cykel och hade sparkat på låset så det var helt skevt. De hade också förstört andra delar av cykeln.

Hon köpte ett lås så hon kunde låsa fast hela cykeln i räcket utanför.
Idag när hon skulle cykla till skolan märkte hon att cykeln var borta, kvar fanns bara låset som någon klippt av.

Är det så kul att sno cyklar vafan? Kan inte folk köpa sig en egen?!

Någon som vet vem eller vilka dessa människor är?
Senast redigerad av simonah 2011-08-29 kl. 11:20.
Citera
2011-08-29, 11:01
Medlem
ensockerbagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Någon som vet vem eller vilka dessa människor är?

Araber eller negrar. Brukar se sådant pack i stora flockar runt cykelställen, speciellt vid centralen så jag antar de är inblandade.
Citera
2011-08-29, 11:05
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Araber eller negrar. Brukar se sådant pack i stora flockar runt cykelställen, speciellt vid centralen så jag antar de är inblandade.

Men inte fan åker de ut till rosenlund gång på gång för att sabotera cyklar/sno dem? Känns mer som det är någon i området, finns en hel del märkligt folk här.
Citera
2011-08-29, 11:14
Medlem
remember2777s avatar
Flytta till ett annat område då om du är trött på att era cyklar blir sönderslagna.
JKPG är lite större än rosenlund
Citera
2011-08-29, 11:25
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remember2777
Flytta till ett annat område då om du är trött på att era cyklar blir sönderslagna.
JKPG är lite större än rosenlund

Ringer till hyresvärden
"hej någon snor min cykel, kan jag få en ny lägenhet"
"självklart, vill du ha sänkt hyra också?"

...
Kan inte flytta bara för att någon tattare snor cyklar här. Dessutom snor folk cyklar överallt.
Citera
2011-08-29, 11:29
Medlem
remember2777s avatar
Citat:
Ringer till hyresvärden
"hej någon snor min cykel, kan jag få en ny lägenhet"
"självklart, vill du ha sänkt hyra också?"

...
Kan inte flytta bara för att någon tattare snor cyklar här. Dessutom snor folk cyklar överallt.

Jag tror ju inte att det hjälper att gråta ut på FB heller
Citera
2011-08-29, 11:33
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Jag tror ju inte att det hjälper att gråta ut på FB heller

Vaknat på fel sida idag?
Jag har inte påstått att det hjälper att "gråta ut" på fb, jag undrade om någon vet vem eller vilka dessa människor är.
Läs inte tråden om det svider i dina ögon.
Citera
2011-08-29, 11:38
Medlem
remember2777s avatar
Citat:
Vaknat på fel sida idag?
Jag har inte påstått att det hjälper att "gråta ut" på fb, jag undrade om någon vet vem eller vilka dessa människor är.
Läs inte tråden om det svider i dina ögon.

jag vaknade på rätt sida

Du måste ju förstå att det är omöjligt att veta det eftersom det kan vara studenter som ej orkar gå hem efter en blött kväll eller olika gäng (snorungar) som är ute på helgerna och kvällarna och vill vara tuffa inför sina vänner
Citera
2011-08-29, 11:44
Medlem
simonahs avatar
Citat:
jag vaknade på rätt sida

Du måste ju förstå att det är omöjligt att veta det eftersom det kan vara studenter som ej orkar gå hem efter en blött kväll eller olika gäng (snorungar) som är ute på helgerna och kvällarna och vill vara tuffa inför sina vänner

Brukar väl inte vara så mycket folk i rörelse natten mellan söndag och måndag?
Känns också mysko att hela låset var avklippt, inte har man ständigt med sig instrument för att klippa sönder folks lås?
Citera
2011-08-29, 11:50
Medlem
remember2777s avatar
Citat:
Brukar väl inte vara så mycket folk i rörelse natten mellan söndag och måndag?
Känns också mysko att hela låset var avklippt, inte har man ständigt med sig instrument för att klippa sönder folks lås?

Visst är det konstigt, men jag tror tyvärr inte att det kommer komma upp olika namn på cykeltjuvar
Citera
2011-08-29, 12:19
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Visst är det konstigt, men jag tror tyvärr inte att det kommer komma upp olika namn på cykeltjuvar

Man vet aldrig
Citera
2011-08-29, 12:23
Medlem
Ronilles avatar
Fast jag kan någonstans känna att väljer man att parkera cykeln på den gatan så kanske man får tänka tanken att den eventuellt kan bli snodd...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in