• 4
  • 5
2020-07-09, 15:00
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Köpte Fenix @ 607 den 6/4

Sålde Fenix @ 914 den 5/7

51% på tre månader är en trevlig årsränta. Synd bara att det är så ovanligt med så klockrena träffar.

Själv köpte jag fenix på 570 och sålde på 650.

Stryper mej själv en liten stund varje dag sedan dess. Jag älskar Fjällräven och hade gärna suttit kvar med ett lågt GAV.
Citera
2020-07-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Själv köpte jag fenix på 570 och sålde på 650.

Stryper mej själv en liten stund varje dag sedan dess. Jag älskar Fjällräven och hade gärna suttit kvar med ett lågt GAV.

Nej, inte strypa sig själv!!

Fenix är ju en sådan där aktie som alltid är för dyr... kvalitet kostar och jag brukar inte alltid vilja betala för det.

Just Fenix gjorde jag en hacka på när den låg på under 100. Jag minns inte siffrorna, jag köpte och sålda och det blev en kanonvinst... sedan steg den till 1000, haha...

Skall jag strypa mig själv för det??
Citera
2020-07-21, 10:30
Medlem
Fenix faller tungt på rapport, De är verkligen nere i Corona-träsket men startar om och tycker sig se en positiv utveckling.

Vilken kurs vill jag ha för återköp?

Under 800 går vi nog inte? .... men den bör falla en bra bit till på risk att återhämtningen segar till sig.

De gör vinst trots allt vilket är förbaskat bra jobbat!!

Under 850 skall jag kika på dem.
Citera
2020-07-21, 12:18
Medlem
Citat:
Fenix faller tungt på rapport, De är verkligen nere i Corona-träsket men startar om och tycker sig se en positiv utveckling.

Vilken kurs vill jag ha för återköp?

Under 800 går vi nog inte? .... men den bör falla en bra bit till på risk att återhämtningen segar till sig.

De gör vinst trots allt vilket är förbaskat bra jobbat!!

Under 850 skall jag kika på dem.

Nähä... vi vänder tydligen upp... jaha...

Då skiter vi i den. Fenix är så illikvid och bevakningen så svag i svenska medier att jag sätter den på undantag... egentligen intressant firma men nej tack.... om det inte är "billigt".
Citera
2023-04-28, 19:46
Medlem
Citat:
Nähä... vi vänder tydligen upp... jaha...

Då skiter vi i den. Fenix är så illikvid och bevakningen så svag i svenska medier att jag sätter den på undantag... egentligen intressant firma men nej tack.... om det inte är "billigt".
Vad är dina tankar runt Fenix idag då det gått ett tag sedan ditt inlägg? Aktien ligger efter dagens stängning på 823 kr aktien men trenden ser lite trist ut. Rapporten var väl okej med tanke på världsläget?
Lite synd att de sålde Primus ändå och det kanske de får anledning att ångra liksom då Ratos sålde Anticimex. Fast vad vet man?
Jag äger inget själv i aktien och den blir kanske inte aktuell för mig den närmaste tiden och trenden är ju nedåt i kurvan sedan 1 år. Men ett fint kvalitets bolag ändå.
Edit. Fast aktien har ju varit upp mot 1000 senast i Februari vad jag kan se. Volatil rackare!
Senast redigerad av Truefighter 2023-04-28 kl. 19:59.
Citera
2023-04-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad är dina tankar runt Fenix idag då det gått ett tag sedan ditt inlägg? Aktien ligger efter dagens stängning på 823 kr aktien men trenden ser lite trist ut. Rapporten var väl okej med tanke på världsläget?
Lite synd att de sålde Primus ändå och det kanske de får anledning att ångra liksom då Ratos sålde Anticimex. Fast vad vet man?
Jag äger inget själv i aktien och den blir kanske inte aktuell för mig den närmaste tiden och trenden är ju nedåt i kurvan sedan 1 år. Men ett fint kvalitets bolag ändå.
Edit. Fast aktien har ju varit upp mot 1000 senast i Februari vad jag kan se. Volatil rackare!

Jag har ingen radar på den alls. Man får djupdyka i infon där om man vill köpa.
Citera
2023-04-29, 18:31
Medlem
Citat:
Jag har ingen radar på den alls. Man får djupdyka i infon där om man vill köpa.
Ja precis men du var ganska engagerad i tråden på den tiden. Jag blir lite nyfiken på aktien i vart fall. Fjällräven är ett otroligt starkt varumärke som sagt.
Jo men så skål i alla fall!
Senast redigerad av Truefighter 2023-04-29 kl. 18:34.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in