2011-08-28, 18:10
Bannlyst
Bor hemma hos föräldrarna, och tycker det är satans jobbigt att gå upp för trappan till toaletten och pissa, så har börjat pissa ut genom fönstret från mitt rum. Just där jag pissar har min morsa en blomrabatt, och jag undrar om den blir förstörd av pisset?

ps. Jag vet att jag är ett svin, men det är väll iallafall bättre än att pissa i handfatet i tvättstugan där morsan handtvättar, som jag brukade göra förr..
Citera
2011-08-28, 18:13
Medlem
xceLs avatar
ammoniaken är väl bara bra för dom tror jag
Citera
2011-08-28, 18:15
Medlem
ThreeSevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Bor hemma hos föräldrarna, och tycker det är satans jobbigt att gå upp för trappan till toaletten och pissa, så har börjat pissa ut genom fönstret från mitt rum. Just där jag pissar har min morsa en blomrabatt, och jag undrar om den blir förstörd av pisset?

ps. Jag vet att jag är ett svin, men det är väll iallafall bättre än att pissa i handfatet i tvättstugan där morsan handtvättar, som jag brukade göra förr..

fungerar väl utmärkt som ovanstående kommentar säger..
Citera
2011-08-28, 18:16
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1

Det fungerar tyvärr inte i längden koncentrationen av salt bla. blir på tok för hög efter ett tag och de börjar dö.

Urin fungerar utmärkt som växtnäring (tänk vad man lär sig när man läsar om hur man odlar cannabis ) men då bör man blanda ut det med ca 9 delar vatten 1 del urin.

Vad är det för fel att pissa i handfatet? Bara att skölja med lite vatten och ingen bryr sig.
Citera
2011-08-28, 18:17
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Hundar pissar också ute ,jag läste en artikel i någon tidning att alla lykstolpar har börjat rosta och detta är ett problem,men fortsätt bara att kissa ute blommorna behöver näring.
Citera
2011-08-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det fungerar tyvärr inte i längden koncentrationen av salt bla. blir på tok för hög efter ett tag och de börjar dö.

Urin fungerar utmärkt som växtnäring (tänk vad man lär sig när man läsar om hur man odlar cannabis ) men då bör man blanda ut det med ca 9 delar vatten 1 del urin.

Vad är det för fel att pissa i handfatet? Bara att skölja med lite vatten och ingen bryr sig.
True, får bli att fortsätta med handfaet
Citera
2011-08-28, 18:21
Medlem
brianmolkos avatar
Du är inte samma person som bajsade ut genom att sitta i fönstret ? iofs föll han ut bakåt sen enligt rykten men ändå
Citera
2011-08-28, 18:34
Medlem
sven33s avatar
Haha , ja de blir förstörda. Det går att "vattna" blommor med urin men då ska det spädas ut med 4/5 vatten.

/ sven33
Citera
2011-08-28, 18:39
Medlem
Det är INTE bra för blommorna.
Ser där mina hundar har kissat, blommorna dör och buskarnas blad blir gula
där. Man ser precis var hundarna har sina ställen.

Och tänk om någon kommer runt hörnet. Ingen trevlig syn
Citera
2011-08-28, 18:39
Medlem
Denoms avatar
Så länge du försöker sprida ut ditt piss så gott det går över blomrabatten kommer de inte ta någon skada. De som påstår det överdriver bara.
Citera
2011-08-28, 18:54
Medlem
Nej, tvärt om!
http://www.tradgard.org/kunskap/kunskapsbank/faktabladen/27_uringodsling.pdf
Citera
2011-08-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Det är INTE bra för blommorna.
Ser där mina hundar har kissat, blommorna dör och buskarnas blad blir gula
där. Man ser precis var hundarna har sina ställen.

Och tänk om någon kommer runt hörnet. Ingen trevlig syn

Du har fel. Uttala dig inte om du inte har vett nog att ge ett korrekt svar.
Urin är bra för växter, näring till och med, men det är i naturlig form för koncentrerat, det måste spädas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in