2011-08-28, 16:04
Medlem
BibbiBarsks avatar
Att man får en kraftig stöt i bröstet när man precis ska somna. Rapar mycket i samband med detta.
Ett tryck runt hjärtat när man ligger ner.
Citera
2011-08-28, 17:16
Medlem
Skohornets avatar
Jajebus. Inga rapar dock. Men tryck runt hjärtat då och då och ibland kommer den där jävla åsnesparken i bröstet. Var rätt obehagligt i början, men har väl vant mig.

Edit: Kan tillägga att det bara hänt någon enstaka gång för något år sedan just när jag ska somna, annars är det mest när jag ligger och ser en film på bakisdagen med grov fylleångest.
Citera
2011-08-28, 17:24
Medlem
BibbiBarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Jajebus. Inga rapar dock. Men tryck runt hjärtat då och då och ibland kommer den där jävla åsnesparken i bröstet. Var rätt obehagligt i början, men har väl vant mig.

Edit: Kan tillägga att det bara hänt någon enstaka gång för något år sedan just när jag ska somna, annars är det mest när jag ligger och ser en film på bakisdagen med grov fylleångest.
Har du hittat någon lösning/botemedel? Det förstör ju hela sömnen om man har det på natten.
Citera
2011-08-28, 17:57
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiBarsk
Har du hittat någon lösning/botemedel? Det förstör ju hela sömnen om man har det på natten.

Alkohol fungerar för mig, behövs inte särskilt mycket heller. Sådär lagom hälsosamt förvisso.. Var hos en läkare och kollade upp det men började aldrig med ångestdämpande av någon anledning, är väl främst det du bör prova?
Citera
2011-08-28, 18:25
Medlem
Rycker till som om jag skulle dö eller nåt när jag somnar, men inga rapar. ööööh
Citera
2011-08-28, 18:59
Medlem
BibbiBarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Alkohol fungerar för mig, behövs inte särskilt mycket heller. Sådär lagom hälsosamt förvisso.. Var hos en läkare och kollade upp det men började aldrig med ångestdämpande av någon anledning, är väl främst det du bör prova?
För mej blir det värre om jag dricker öl på kvällen. Men om jag gör som din avatar och sveper lite whisky så brukar det gå lite bättre. Är ju roligare och godare än tabletter. Det svåra är att inte fylla på...
Citera
2011-08-28, 19:29
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
För mej blir det värre om jag dricker öl på kvällen. Men om jag gör som din avatar och sveper lite whisky så brukar det gå lite bättre. Är ju roligare och godare än tabletter. Det svåra är att inte fylla på...

Ska man svepa några öl innan sängdags så finns ju risken att man måste upp på muggen och man sover likförbannat dåligt. Precis, avnjut en en stänkare eller två så ska det nog ordna sig. Det är jag beredd att hålla med om, har du något du ska upp till på morgonen så får du helt enkelt tänka hur förbannat jobbigt det kommer bli att kliva upp med en svullen, bultande hjärna
Citera
2011-08-28, 22:45
Bannlyst
Jag får också Åsnesparkar över bröstet, och på senare tid har jag börjat domna bort i vänster hand/arm. Har inga hjärtproblem vad jag vet, det är väl ångest.

Såg på Dr Oz häromdagen och han tog upp att Alkohol sabbar sömnen, underlättar givetvis att somna in men den går ur kroppen under natten och man får sämre sömn. Gäller alla GABA droger, alltså sömnmedicin/benso också.
Citera
2011-08-29, 01:26
Medlem
BibbiBarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkey99
Jag får också Åsnesparkar över bröstet, och på senare tid har jag börjat domna bort i vänster hand/arm. Har inga hjärtproblem vad jag vet, det är väl ångest.

Såg på Dr Oz häromdagen och han tog upp att Alkohol sabbar sömnen, underlättar givetvis att somna in men den går ur kroppen under natten och man får sämre sömn. Gäller alla GABA droger, alltså sömnmedicin/benso också.
Domningar i armen har jag upplevt också i samband med åsnesparken. Får du det också när du ligger och ska sova? Det skumma för mej är att jag kan få det utan att känna ångest eller depression. Fast man kanske kan undertrycka såna saker också så att dom är omedvetna.

Jo droger har ju alltid en baksida. Tror att alkohol i måttlighet är rätt harmlöst men som sagt, det spårar lätt ur.
Citera
2011-08-29, 10:38
Bannlyst
Citat:
Domningar i armen har jag upplevt också i samband med åsnesparken. Får du det också när du ligger och ska sova? Det skumma för mej är att jag kan få det utan att känna ångest eller depression. Fast man kanske kan undertrycka såna saker också så att dom är omedvetna.

Jo droger har ju alltid en baksida. Tror att alkohol i måttlighet är rätt harmlöst men som sagt, det spårar lätt ur.

Japp jag får det när jag sover också, samma här, kan få det utan att känna rejäl ångest men det är undertryckta saker säkerligen! :/

Ja men Dr Oz sa att även ett litet glas vin sabbar sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in