2011-08-31, 07:10
Medlem
qpXs avatar
Härlig tråd !

Hade lätt pantat burkar och försökt kränga saker jag hittat / köpt för panten.
Citera
2011-09-01, 17:59
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpX
Härlig tråd !

Hade lätt pantat burkar och försökt kränga saker jag hittat / köpt för panten.

Vad är lättast att kränga då? Jag har typ skramlat ihop 40kr pant sen köpt LM cigg för 40kr sen sålt till någon polare för en femtilapp 25% profit är ju ganska bra och det är inte svårt att sälja.
Citera
2011-09-01, 18:07
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Vad är lättast att kränga då? Jag har typ skramlat ihop 40kr pant sen köpt LM cigg för 40kr sen sålt till någon polare för en femtilapp 25% profit är ju ganska bra och det är inte svårt att sälja.

Ska du gå runt och fråga folk om de vill köpa ett....cigg paket?
Citera
2011-09-01, 18:12
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Ska du gå runt och fråga folk om de vill köpa ett....cigg paket?

Självklart bara till kompisar som jag vet röker. Om jag nu verkligen MÅSTE ha pengar
Citera
2011-09-01, 18:19
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Självklart bara till kompisar som jag vet röker. Om jag nu verkligen MÅSTE ha pengar

De kan ju lika gärna gå och köpa ut ett paket själva, och det skulle vara ganska ensidigt att fråga vänner. Men en början är de väl ändå.
Citera
2011-09-01, 18:21
Medlem
Har lite backlog på konsulttimmar som kunder väntar på så jag antar att jag kunde lägga ifrån mig xboxkontrollen och jobba någon timme ifall det räknas
Citera
2011-09-01, 18:25
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
De kan ju lika gärna gå och köpa ut ett paket själva, och det skulle vara ganska ensidigt att fråga vänner. Men en början är de väl ändå.

Jag får väl dra till någon grundskola/gymnasium och köpa ut till fjortisar för 70kr/paket
Citera
2011-09-01, 18:26
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirPatman
Har lite backlog på konsulttimmar som kunder väntar på så jag antar att jag kunde lägga ifrån mig xboxkontrollen och jobba någon timme ifall det räknas

haha det är klart man inte får jobba ju!
Citera
2011-09-01, 18:34
Medlem
Um.. räknas svart taxi som "jobb"? Andra möjligheter, en hatt, lite smink, och en enhjuling, gärna en talang för jonglering, och en stor röd näsa som låter "tuuuut" när barnen klämmer på den. Det borde fungera på större köpcentrum, buss/tågstationer osv.
Personligen är jag dock inte lagd för sista minuten brandkårstaktiker, utan jag ser till så att det finns got om slantar hela tiden, så det är aldrig ett problem.
B!
Citera
2011-09-01, 19:53
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Um.. räknas svart taxi som "jobb"? Andra möjligheter, en hatt, lite smink, och en enhjuling, gärna en talang för jonglering, och en stor röd näsa som låter "tuuuut" när barnen klämmer på den. Det borde fungera på större köpcentrum, buss/tågstationer osv.
Personligen är jag dock inte lagd för sista minuten brandkårstaktiker, utan jag ser till så att det finns got om slantar hela tiden, så det är aldrig ett problem.
B!

Inga problem att kirra en tusing med lite skills som funkar så man kan uppträda på gatan. Dock har jag inga såna skills.. eller jag kan kicka en fotboll 1000 utan att tappa den men det skiter väl alla i. + jag skulle vara för nervös för att lyckas
Citera
2011-09-01, 20:11
Medlem
Jag misstänker att om du cyklar och trillar på din enhjuling, med lite talang, så får du mer pengar än vad du får om du kan jonglera aldrig så avancerat. Situationskomik består till stor del av att våga göra sig själv löjlig. Om barnen skrattar åt dig, tjänar du pengar. Typ. Problemet består dock i att det kräver någon form för förkunskap, och gärna lite utrustning. Så jag kan lätt se hur det faller bort. (Plus att det kan falla under "tiggeri" och då kan man tydligen bli iväg-buren av polisen... Fast det gäller kanske bara zigenare?)
B!
Citera
2011-09-01, 20:24
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag misstänker att om du cyklar och trillar på din enhjuling, med lite talang, så får du mer pengar än vad du får om du kan jonglera aldrig så avancerat. Situationskomik består till stor del av att våga göra sig själv löjlig. Om barnen skrattar åt dig, tjänar du pengar. Typ. Problemet består dock i att det kräver någon form för förkunskap, och gärna lite utrustning. Så jag kan lätt se hur det faller bort. (Plus att det kan falla under "tiggeri" och då kan man tydligen bli iväg-buren av polisen... Fast det gäller kanske bara zigenare?)
B!

haha kul kul! Man kanske borde dra in till drottninggatan med 3 glas och 1 kula. Försöka hustla dumma polacker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in