• 1
  • 2
2011-08-29, 20:58
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Nej Precis, inte fan var de gratis..jävla dyr kostnad. Nej, tänker inte lägga pengar på en sådan kass dator. Aldrig mer mac. Fyfan.

En ny hårddisk köper du billigt och monterar i Macen.
Det är väldigt bra att använda Time Machine också. Då kan du installera från senaste backupen till din nya hårddisk, och allt är som vanligt igen.
Citera
2011-08-30, 11:12
Medlem
Citat:
Nej Precis, inte fan var de gratis..jävla dyr kostnad. Nej, tänker inte lägga pengar på en sådan kass dator. Aldrig mer mac. Fyfan.

Om du hade köpt en laptop ifrån DELL/HP för över 10 000. Tror du dem sköter servicen bättre än vad Apple gör? Tveeeksamt. Att aldrig mer säga Mac, p.g.a. att din HDD gått sönder är bara befängt. Hårddiskar går sönder, så är det bara. Spelar ingen roll om det är i en MacBook eller i en HP-laptop. Samma fabrikat i dem ändå.
Citera
2011-08-30, 19:59
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Om du hade köpt en laptop ifrån DELL/HP för över 10 000. Tror du dem sköter servicen bättre än vad Apple gör? Tveeeksamt. Att aldrig mer säga Mac, p.g.a. att din HDD gått sönder är bara befängt. Hårddiskar går sönder, så är det bara. Spelar ingen roll om det är i en MacBook eller i en HP-laptop. Samma fabrikat i dem ändå.

Jo men när det kommer till mac så är allt så jävla dyrt.
Citera
2011-08-30, 20:24
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:

Priserna på hemsidan är ganska normala priser när det gäller felsökning av datorer. Köp en ny hårddisk och sätt i den. Hårddisken kostar inte mer för att du ska stoppa in den i en Mac.
Citera
2011-08-31, 01:17
Medlem
robban200s avatar
Citat:

Samma hårddisk i en HP som i en Apple dator. Det finns inga speciella PC diskar så där skiljer det inte en krona. Dessutom får man nog räkna med att saker kan gå sönder när man köper en fem år gammal dator.
Citera
2011-08-31, 09:24
Medlem
soers avatar
Citat:
Har tyvärr inte dem pengarna, men du kanske kan fixa de? Idiot.

Det är inte Apples (eller mitt) fel att du har dålig ekonomi. Jag tipsade dig tidigt om att byta hårddisk själv, vilket inte är särskilt mycket pengar. Om du inte har råd med det, då skulle du inte ha köpt en begagnad dator utan sparat tills du haft råd med en ny.
Citera
2011-09-02, 10:16
Medlem
Citat:
Du kallade mig snål? Är man student så måste man ha en dator, och jag köpte den begagnad på blocket då jag behövde just mac till skolan och har inte lust att ta en dator på avbetalning. Capish?

Köper man en begagnad dator som är 5 år gammal (eller 6-7 beroende på hur man räknar) så får man räkna med att behöva byta ut exempelvis hårddisken. Att köpa ny hårddisk behöver ju inte heller vara någon stor utgift och du byter den själv på 5 min, förutsatt att du kan använda en skruvmejsel.
Citera
2011-09-02, 10:18
Medlem
Citat:
Du kallade mig snål? Är man student så måste man ha en dator, och jag köpte den begagnad på blocket då jag behövde just mac till skolan och har inte lust att ta en dator på avbetalning. Capish?

Om du nu behöver en mac i skolan så får du ju antingen lämna in den på laging vilket då uppenbarligen verkar vara ganska dyrt. Du kan ju även köpa en ny men som du själv säger tillåter inte din rådande ekonomi detta. Alternativen som kvarstår är att köpa en begagnad på blocket / tradera / skumma folk på parkeringar men det verkar ju som om din tur i begagnat träsket inte är så överdrivet bra.

Så ta åt dig av råden som redan lämnats i tråden och köp en ny hårddisk eftersom detta verkar vara det mest ekonomiska alternativet. Förutsatt att det är som du säger angående att du behöver en mac till skolan.
Citera
2011-09-17, 08:46
Medlem
tzjs avatar
Håll er till ämnet och var trevliga mot varandra istället.

Skräp raderat.
/mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här