Citat:
Det kanske funkar om personen inte har något liv och umgås med någon. Ingen får åkkort om de inte har ett jobb tillräckligt långt bort.Hur vet du att handdukarna för 2 kr är nya? Kan ju vara från second hand och därför i större storlek.
Jag tror inte JobbaiNorge menar att man skall äta falukorv och makaroner varje dag utan det var ett exempel på billig mat men finns ju många rätter som är minst lika billiga ...det är väl bättre att anpassa sig efter socialbidraget så inte alla pengarna ryker första veckorna på dyr mat?
Menar du att JobbaiNorge har problem med muskelkontrollen och en jävlig Cerebral pares?
Jag tror inte JobbaiNorge menar att man skall äta falukorv och makaroner varje dag utan det var ett exempel på billig mat men finns ju många rätter som är minst lika billiga ...det är väl bättre att anpassa sig efter socialbidraget så inte alla pengarna ryker första veckorna på dyr mat?
Menar du att JobbaiNorge har problem med muskelkontrollen och en jävlig Cerebral pares?

Har personen barn eller husdjur så spräcks budjeten. Bara 1 st frukt kostar ju 4-5 kr och rekomendationen om man inte ska bli sjuk är minst 2 per dag, sen ska man äta 300gram grönsker varje dag med.
Korv kan väl inte anses som mat, de mal ju ner ögon och allt och har de varbölder så mals de ner med.
Många som lever på soc röker, tror inte det är lätt att sluta om man lever på soc och inte har ett liv.
Vet när jag bara hade 20 kr en gång, det var att välja 1 paket toapapper och inget mer, men behövde mat så fick köpa 1st toarulle för 5 spänn, fatta dyrt om man inte har råd med storpack.
Rika kan leva på soc nivå, för de kan köpa toa papper i bal, de kan köpa säck med potatis och lök.
Fattiga får ofta köpa minsta paketen.
Sen räknas inte skulder med på soc bidrag, så många har mindre att leva på.
Bussresor räknas inte, så de som inte jobbar får stå för alla resor själv.
Är de hemma hela dagarna och inte träffar folk kanske de pratar per telefon och då blir det minus.
Skickar de en jobbansökan så blir det kostnader för porto, brev mm.
Läste om en forskare som levde på socialbidragnivå för att testa och det gick inte.
Tänk att ha barn som vill bada eller gå på bio.