2011-08-27, 21:50
Medlem
Halloj allesammans!

Som ni vet gäller det 2012/13 i UK 9k i tuition fees för brittiska studenter och EU studenter, men i alla fall för brittiska studenter gäller det även att man börjar betala tillbaka lånet när man tjänat över £21000/år,

Min fråga är hur det är för EU studenter när det gäller återbetalning?

Gäller samma att man endast behöver betala tillbaka när man tjänar över £21k/år?

Vill ha svar av någon som vet tack!
Citera
2011-08-27, 22:20
Medlem
snilers avatar
Har läst i någon tråd här på flashback ( kanske stora UCAS-tråden) att man kan ta ett lån från UK för tuition fees som sedan kan återbetalas enligt det nya systemet. Man bör dock ta CSN för levnadskostnaderna.
Citera
2011-08-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Har läst i någon tråd här på flashback ( kanske stora UCAS-tråden) att man kan ta ett lån från UK för tuition fees som sedan kan återbetalas enligt det nya systemet. Man bör dock ta CSN för levnadskostnaderna.

Tror det var jag på UCAS-tråden som skrev att det gäller samma återbetalning för UK studenter som EU studenter, men jag är inte 100% säker.

EU studenter kan ju ta lån för att täcka tuition fees, så mycket vet jag, men att man payar när man tjänar X antar kronor vet jag inte.

Någon här som pluggar i UK nu som endast behöver paya när den tjänat £15k/år?
Om ja, då gäller nog samma för EU studenterna att paya £21k senare.

Är över 90% säker att EU studenter kan iaf.
Citera
2011-08-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Tror det var jag på UCAS-tråden som skrev att det gäller samma återbetalning för UK studenter som EU studenter, men jag är inte 100% säker.

EU studenter kan ju ta lån för att täcka tuition fees, så mycket vet jag, men att man payar när man tjänar X antar kronor vet jag inte.

Någon här som pluggar i UK nu som endast behöver paya när den tjänat £15k/år?
Om ja, då gäller nog samma för EU studenterna att paya £21k senare.

Är över 90% säker att EU studenter kan iaf.

Fick veta av en person att nuvarande EU studenter betalar när de nått nuvarande gränsen på £15k, så det borde vara så nästa år också när de höjer gränsen på £21k, nästan säker , vad tror ni alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in