2011-08-27, 20:30
Medlem
Hej sitter här och kollar igenom massa saker som man kan köpa på ebay. Har hittat och köpt massa billiga och saker jag behöver på ebay som tex. skärmskydd för mobilen, saker till min kamera som skulle kostat mig flera hundra kr att köpa här i sverige.

Vad finns det för roliga saker, eller som man behöver, som går att köpa på billigt och enkelt på ebay?
(eller saker att köpa bara för de är billiga)
Citera
2011-08-27, 20:38
Medlem
UNIKEFFs avatar
I stort sett allt!

Sverige är en öken att handla i. Allt kostar mycket mer än till exempel i England. Du kan köpa dyra joggingskor som Stadium och andra tar 2000:- för för bara 500-800:- på Ebay. HDMI-kablar som i detta land kostar skjortan är även de billiga i England och då är det precis lika bra kabel och inget skit.

Jag tycker ingen ska handla i våra affärer i Sverige när det gäller vissa saker för det är enbart dyrt och servicen är heller inget vidare. Tyvärr kan du dock inte sälja saker utomlands eftersom vi i Sverige inte kan konkurrera med kostnaden för frakt eftersom det kostar 4 gånger så mycket att skicka ett paket från Sverige till England som exempel än om samma paket åker andra vägen.

Shoppa loss och bojkotta kommuniststaten Sverige!
Citera
2011-08-27, 20:45
Medlem
HDMI-kablar satt jag och funderade på att köpa precis nyss faktiskt, ska nog ta och köpa ett par senare i kväll. Några mer smarta tips på saker man kan köpa på ebay?
Citera
2011-08-27, 21:37
Medlem
Point Blanks avatar
Köpa bara för att det är billigt? Köp det du behöver istället. I princip allt finns ju på ebay.
Citera
2011-08-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Köpa bara för att det är billigt? Köp det du behöver istället. I princip allt finns ju på ebay.

Det blir väl tyvärr så att jag köper för det är billigt känns det som. Vet inte riktigt vad jag behöver just nu
Citera
2011-09-04, 20:57
Medlem
paparazzis avatar
Jag har bl.a. köpt följande fån eBay:

Märkeskallingar och -skjortor från USA
Resehandböcker och läkemedel från England
Spionkameror och mobiltillbehör från Hong Kong
Citera
2011-09-05, 15:59
Medlem
Har köpt många olika saker på Ebay. Senast köpte jag ett torx t4-t15 skruvset, en 1,5m hdmi kabel och 2st hdmi kontakter för mindre än 10$ totalt. Har även köpt en ny LCD skärm till telefonen för 30$, bytte enkelt själv, hade kostat 1500kr hos butik i sverige att få det lagat. Men som folk tidigare sagt är det lätt att handla bara för det är billigt så man får fråga sig någon extra gång om man verkligen behöver det man handlar!
Citera
2011-09-26, 15:42
Medlem
Jag har handlat lite saker som jag kanske inte hade köpt här hemma:

Näshårstrimmer,
Hörlurar,
Basebollkeps,
Kasett-adapter för ljud i bil samt FM sändare för bilen,
Som någon annan sa, ny skärm för iphonen,

En hel del annat som jag inte minns just nu
Citera
2011-10-23, 21:10
Medlem
Komigen nu måste ju finnas hur mkt som helst att köpa..
Vi kanske kan lägga dem olika kategorier?

1$
Hörlurar, mobiltillbehör (skärmskydd, covers mm mm) Gitarrsträngar, laser gadgets, lampor etc.
5$
Kalsonger, tshirts, knivar, slangbellor, grönlaser mm
20$
Tröjjor, jackor, skor, ovanstående av bra kvalla.
100+
Kläder, bildelar, maskiner, stereo prylar, mobiler mm..

Fyll på nu gott folk, gör höstångesten o vintern lättare att genomlida.

MVH/
Citera
2011-10-27, 19:20
Medlem
Beställde en såndäringa läderpåse till telefonen häromdagen, för ynka 1.44$, INKLUSIVE frakt..

Hur får de det att gå ihop egentligen?
Visst, kostar säkert inte många kronor att tillverka en såndär fakeläderpåse, men inklusive frakt för under 10 spänn.. Får inte ihop det riktigt..
Citera
2011-11-21, 16:01
Medlem
Har bland annat köpt:

Docka till iPhonen, 40:-/st, riktigt nöjd
AUX/cigg-adapter-kabel till bilen
Fodral till mobilen

Klocka till tjejen som ser svindyr ut Även en snygg klocka till mig.

Special-vantar som man kan använda mobilen med utan att behöva ta av sig dom, riktigt smart.

http://www.ebay.com/itm/380384458542?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p398 4.m1497.l2649#ht_1989wt_1139

Ska även skicka iväg en beställning på LED-lampor och högtalarkablage.

Gotta love Ebay.
Citera
2011-11-21, 21:08
Medlem
2st HDMI kablar, guldplätterade. 22kr. (det blev något fel, så jag fick 2st kablar ist för en)
2st Skärmskydd till iPoden, 13kr.
Externt USB ljudkort till Ps3 (så jag kan prata i micken) 11kr.
3st USB kablar till iPoden, 20kr.
LED ficklampa, 30kr, (inte jättebra kvalite, men duger)

Det var nog allt!

Frakten ingår i alla prsier jag har skrivit !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in