Citat:
Ursprungligen postat av tuttan
Hur gjorde du? Trist att han började igen!
Nämnde konstant att hans tänder var gula, och att cancerpinnar inte är så poppis hos brudarna, varje gång han ville köpa cigg så blockade jag honom på olika sätt, efter krogen sa jag te.x att taxin väntar på oss osv.
Eller när vi skulle åka buss typ, säga att bussen va där, även om det inte var vår, sen så var det "för sent att köpa nya".
Tog ett tag, det var inte direkt som att han helt plötsligt slutade, men antalet cigaretter blev mindre och mindre för varje dag som gick, tog väl lite mer än en månad innan han slutade helt, sen är ju alla personer olika, försökte att hålla honom lugn så ofta som möjligt, undvika honom från att bli sugen på att ta en cigg.
Jag gillar att träna, så jag fick honom att hänga med ut och springa o så, tog med honom till umgängen där ingen rökte, så att han inte blev påmind om att han kunde ta en cigarett, sen är det väl skönare att röka tillsammans med någon, och det kunde han ju inte på festerna vi va på
Kan rabbla upp massa saker, men orkar inte just nu, skriv här nere om du vill ha lite mer tips.