2011-08-27, 18:09
Medlem
Hämtat från en sida och stämmer ganska bra:

8 fördelar med att vara introvert
1. Du är bra på att samarbeta - särskilt om ni bara är två i gruppen.
2. Du är bra på att bygga långa vänskapsrelationer - dina vänner kan lita på dig.
3. Du är självständig.
4. Du är bra på att koncentrera dig.
5. Du reflekterar mycket över dig själv.
6. Du är ansvarsfull.
7. Du är kreativ och får många idéer.
8. Du har bra analytisk förmåga.

Introverta får energin från sina tankar och det tar energi av att vara bland massa människor, jobba 2 personer och umgås med en annan person går bra, men när det blir flera blir jag mer resarverad, tar inte mycket plats då inge småprat etc. Extroverta är tvärtom får sin energi utifrån.

Är väldigt lugn som person också.

Så inga jobb där man måste vara tillgänglig hela tiden som telefon support osv.
Senast redigerad av okers 2011-08-27 kl. 18:11.
Citera
2011-08-27, 18:15
Medlem
HerrSeriöss avatar
Om du inte har alltför svårt för matte kanske ingenjör vore något för dig?
Citera
2011-08-27, 18:27
Medlem
Autocratss avatar
I bra personalgrupper så behövs alla tre personligheter, såväl Hanzon som Andersson och Svensson. Utan dessa kommer allt att stanna av eller inte bli lika effektivt.
Citera
2011-08-27, 19:25
Medlem
MrColts avatar
Företagssäljare
Låter kanske lite konstigt men det är ett utmärkt ställe för personlig utveckling för oss introverta,dessutom är vi bättre på detta än extroverta personer som bara tröttar ut företagsledare samt inköpschefer.
Det är en avsevärd skillnad på att sälja ett mobilabonnemang kontra en maskinpark för x-miljoner.

Om du funderar själv på detta en stund,vilka egenskaper vill du ha hos en säljare för ett inköp som kan knäcka eller utveckla ditt företag,en gaphals som täcker sin okunskap med ord eller en med egenskaperna du beskrev.
Någon form av teknisk utbildning sitter inte fel.
Citera
2011-08-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Om du inte har alltför svårt för matte kanske ingenjör vore något för dig?

Okej tack, jag matte har jag sen jag var ett barn alltid haft lätt för.
Citera
2011-08-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrColt
Företagssäljare
Låter kanske lite konstigt men det är ett utmärkt ställe för personlig utveckling för oss introverta,dessutom är vi bättre på detta än extroverta personer som bara tröttar ut företagsledare samt inköpschefer.
Det är en avsevärd skillnad på att sälja ett mobilabonnemang kontra en maskinpark för x-miljoner.

Om du funderar själv på detta en stund,vilka egenskaper vill du ha hos en säljare för ett inköp som kan knäcka eller utveckla ditt företag,en gaphals som täcker sin okunskap med ord eller en med egenskaperna du beskrev.

Okej tackar ska kolla upp det. Har du själv erfarenhet av det?.

hitta den här artikeln också: http://www.foretagande.se/Forsaljning-och-Marknadsforing/Den-storsta-myten-om-saljare.html
Senast redigerad av okers 2011-08-27 kl. 23:55.
Citera
2011-08-27, 23:55
Medlem
korps avatar
Psykolog, Psykoterapeut, Socionom eller liknande. Mycket ensam arbete gentemot en person, där dina egenskaper som, självständig, kreativ, lugn och analytiska förmåga kommer till mycket god användning. Troligen skulle även personliga lugna möten och terapeutiskt arbete gentemot en person på detta sätt ge dig energi samt du arbetar konstant med både dina egna tankar och andras.

Alla dessa möten sker även i en form där du ytterst har kontrollen och även makten, vilken även passar dig som ansvarsfull och emotionellt känslig och respektfull.

Låter kanske som lite udda yrken för en som är introvert, men det handlar mest om att folk generellt inte riktigt förstår varken den personlighetstypen eller dessa yrken och vad som behövs.
Citera
2011-08-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrColt
Företagssäljare

hitta den här artikeln också: http://www.foretagande.se/Forsaljning-och-Marknadsforing/Den-storsta-myten-om-saljare.html

Fan allting på internet stämer in på mig om introverta människor och allting stämmer in på mig, lite skevt då allting stämmer in på mig och nu sitter man här och tänker väldigt djup på de och det stämmer in 100 på min mamma också.

Morsan va topsäljare i 15 år och sålde bara för pengarna. Hon mådde dålig som säljare under tiden och jag drar det är för att hon är introvert och det tar energi att prata ii telefon som säljare hela dagarna så därför blev hon helt slut och föstörd som säljare. I dag har hon hoppat av. Iof så ringde dom hela dagarna till kunder så kanske var därför. Vill bara säga att jag inte vill gå in i samma vägg som henne.

Men hur är det som företagssäljare. Har du själv erfarenhet av det?
Citera
2011-08-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Psykolog, Psykoterapeut, Socionom eller liknande. Mycket ensam arbete gentemot en person, där dina egenskaper som, självständig, kreativ, lugn och analytiska förmåga kommer till mycket god användning. Troligen skulle även personliga lugna möten och terapeutiskt arbete gentemot en person på detta sätt ge dig energi samt du arbetar konstant med både dina egna tankar och andras.

Alla dessa möten sker även i en form där du ytterst har kontrollen och även makten, vilken även passar dig som ansvarsfull och emotionellt känslig och respektfull.

Låter kanske som lite udda yrken för en som är introvert, men det handlar mest om att folk generellt inte riktigt förstår varken den personlighetstypen eller dessa yrken och vad som behövs.

Psykolog har jag också tänkt på, tror det skulle passa då jag har intresse för psykologi och brukar tänka väldigt psykologiskt vardagligen och koppla ihop saker och hitta lösningar i mitt huvud.

Tänker just nu vad som skulle passa mig bäst. Tycker att alla dom 3 utbildningar ni har kommit med verkar intressanta. Någon som vet ungefär vad det krävs för betyg för dessa utbildningar?.

Gick målerilinjen på gymnasiet och det var inte min grej, var också väldigt skoltrött då jag inte gillade skolan så mycket på gymnasiet. Men nu har mån fått lite andra tankemönster sen dess. Vilket betyder att jag inte gick ut med bästa betygen måste nog plugga upp betygen innan jag söker någon utbildning.

Någon som har flera ider?
Senast redigerad av okers 2011-08-28 kl. 16:04.
Citera
2011-08-28, 16:36
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okers
Psykolog har jag också tänkt på, tror det skulle passa då jag har intresse för psykologi och brukar tänka väldigt psykologiskt vardagligen och koppla ihop saker och hitta lösningar i mitt huvud.

Tänker just nu vad som skulle passa mig bäst. Tycker att alla dom 3 utbildningar ni har kommit med verkar intressanta. Någon som vet ungefär vad det krävs för betyg för dessa utbildningar?.

Gick målerilinjen på gymnasiet och det var inte min grej, var också väldigt skoltrött då jag inte gillade skolan så mycket på gymnasiet. Men nu har mån fått lite andra tankemönster sen dess. Vilket betyder att jag inte gick ut med bästa betygen måste nog plugga upp betygen innan jag söker någon utbildning.

Någon som har flera ider?

Med tanke på din osäkerhet och det andra du säger skulle jag nog säga att Socionom prg verkar rätt för dig. Det är inte speciellt hård prg, du får en ok grundutbildning (väldigt bra om du även pluggar hårt själv) som du sedan kan bygga på lite hur du vill och arbetsmarknaden är väldigt stor och varierande med den utbildningen som grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in