2011-08-27, 15:44
Medlem
Jag har nyligen flyttat till en studentlägenhet, där ~10 pers delar på ett kök. Jag gör vad jag kan för att kunna göra det mesta eller allt inne i min lägenhet, istället för att dela kök med massa andra personer. Har införskaffat kylskåp samt en bänk där jag har micro, kokplatta, skärbräda samt diskställ. Enda problemet som återstår: disk. Jag har självklart ingen diskho.

Så till frågan. "Kan" man diska i ett badkar? Då tänker jag främst på vad som händer när mindre matrester rinner ner i badkarsavloppet. Avloppet från badkaret är väl inte direkt uppbyggt för att hantera matrester, så är risken stor att det blir stop kanske?

Eller finns det något annat smidigt alternativ man kan tänka sig?
Citera
2011-08-27, 15:59
Medlem
Sykicks avatar
Införskaffa ett par flaskor natriumhydroxid, så löser skiten upp sig när det väl blir stopp
Citera
2011-08-27, 16:01
Medlem
dinmammmas avatar
finns lösa silar man kan sätta där vattnet rinner ner från badkaren innan de rinner ner till brunnen
Citera
2011-08-27, 16:28
Medlem
Det där med sil låter som en bra idé. Ska ta en sväng förbi Clas Ohlson imorgon och se om dom har något.
Citera
2011-08-28, 11:38
Medlem
eiskalls avatar
Mysigt att diska bland hudavlagringarna

Rätt smutsigt i ett badkar..
Citera
2011-08-28, 16:27
Medlem
MDMAfags avatar
Låter dom en bra idé, så kan man tvätta sig och diska samtidigt.
Ska inte vara några problem men se till att ha en sil så inte stora bitar matrester faller ned i avloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in