2011-08-27, 14:56
Medlem
Kneegros avatar
När mitt hår blir halvlångt så börjar håret på hela vänstersidan (Alltså endast på halva huvudet= att krulla sig längst nere vid öronen och allra mest i nacken. Detta är oerhört fult, speciellt som det bara händer på ena sidan av huvudet.

Dessutom är mitt hår sjukt tjock, vilket gör att jag måste tunna det ofta för den sortens frisyrer som jag gillar.

Nu vill jag skaffa samma frisyr som killen i denhär videon: http://www.youtube.com/user/thecompu...43/sEXz-G4HV1Q (han som snackar i slutet och som också är "huvudpersonen"),
Men finns det något sätt att göra sitt hår så platt som det måste vara för den frisyren?

Bara använda plattång brukar inte räcka långt, antingen är håret för tjockt och lägger sig bara helt platt på huvudet, eller så får det inte riktigt ut det som krullar sig så det fortfarande är "krokar". Vad kan man göra åt det?
Citera
2011-08-27, 15:09
Medlem
Plattång och hårspray! vet inte om något mer behövs, är inte så bra inom hårgrejen eftersom ja klipper mig själv och har ganska kort hår ^^
Citera
2011-08-27, 15:16
Medlem
Skaffa en plattång samt Lanzaz vax På grön tub. Ev spray på d. Jag kör d och genom att jag plattar håret så blir d tunnare och kan fixera det precis hur jag vill.
Citera
2011-08-27, 15:27
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndySweden
Skaffa en plattång samt Lanzaz vax På grön tub. Ev spray på d. Jag kör d och genom att jag plattar håret så blir d tunnare och kan fixera det precis hur jag vill.

Har redan plattång, D:Fi wax, och Got2b Glued hårspray. Det jag är ute efter nu är dock ett hår som inte ser så modellerat ut med wax, utan ser "naturligt" ut som hans på videon.

Platta + hårspray som ni säger kan kanske fixa det dock, skippa waxet...
Citera
2011-08-27, 15:56
Medlem
sasos avatar
hehe killar som rådfrågar varandra om utseende, hår, vax
Citera
2011-08-27, 16:12
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
hehe killar som rådfrågar varandra om utseende, hår, vax
Vänj dig, det kommer bli vanligare och vanligare år efter år. Den nya generationen utbyter information om hur man får tjejerna på fall istället för att motverka varandra.
Citera
2011-08-27, 16:18
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kneegro
Vänj dig, det kommer bli vanligare och vanligare år efter år. Den nya generationen utbyter information om hur man får tjejerna på fall istället för att motverka varandra.

säger som faren min, "vart är världen på väg?"
Citera
2011-08-27, 16:21
Medlem
Rakpermanenta
Citera
2011-08-27, 16:27
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTluder
Rakpermanenta
Håller en månad. Kostar 500 kronor...

Det är mer än vad det kostar att hålla kroppen maximalt i trim med alla möjliga kosttillskott i en månad, eller att spela WoW på fyra konton samtidigt. Båda får man ut mer av än att ha en lite snyggare frisyr.

Ska snart duscha, sen plattar jag rejält och kör i lite hårspray och meddelar resultatet sen.
Citera
2011-08-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kneegro
Har redan plattång, D:Fi wax, och Got2b Glued hårspray. Det jag är ute efter nu är dock ett hår som inte ser så modellerat ut med wax, utan ser "naturligt" ut som hans på videon.

Platta + hårspray som ni säger kan kanske fixa det dock, skippa waxet...

Ok förstår. Men jag tycker att d vaxet formar sig men ser torrt och naturligt ut.
Citera
2011-08-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndySweden
Ok förstår. Men jag tycker att d vaxet formar sig men ser torrt och naturligt ut.
Sluta skriv "d" horjävel.

Ont: Inte så mycket att göra åt. Antingen rakpermanentar du skiten eller så kör du med plattång och kränger i något schysst wax och drar på lite hårspray.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in