Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ok, strunt i procmon. Du riskerar inget annat än att skiten inte funkar ändå. Men om du är admin för en terminalserver så tycker jag att du bör lära dig hur behörigheter funkar. Men det är inte mitt problem.
Ok, jag tankade ner tweetattacks och kollade. Gör så här, enklare steg för steg kan jag nog inte skriva just nu:
Tanka ner Resource hacker:
http://www.angusj.com/resourcehacker/
Starta Resource hacker.
Öppna Tweetattacks.exe i Resource hacker.
Under resourcen 24\1\0 Hittar du manifest-filen och mycket riktigt så är requestedExecutionLevel level="requireAdministrator".
Det finns antagligen en ANLEDNING till att det är gjort så, om inte programmerarna är helt väck. Därför borde du använda procmon för att kolla detta.
Men skit samma, det värsta som kan hända är som sagt att programmet krånglar, krashar och ger felmeddelanden. Prova på en labbdator, som sagt.
Nåja: För att lösa ditt problem så, I Resource Hacker, högerklicka på nollan i 24\1\0 och välj Delete Resource. Spara.
Du kan nu starta Tweetattacks.exe som vanlig user.
Om programmet ändå fungerar är en annan sak, och för att lösa det behöver du lära dig procmon.
Edit: Och du ska INTE ha satt "Run this program as an administrator" i egenskaperna för programmet. Det verkar som att du har gjort det i videon. Men jag orkade inte glo på hela och jag är inte helt nykter. så jag har kanske missat nåt.
Hej!
Tack för dina tips.. Jag har gjort som du har sagt och jag har fått följade kod,
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<asmv1:assembly manifestVersion="1.0" xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" xmlns:asmv1="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" xmlns:asmv2="urn:schemas-microsoft-com:asm.v2" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
<assemblyIdentity version="1.0.0.0" name="MyApplication.app" />
<trustInfo xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v2">
<security>
<requestedPrivileges xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3">
<!-- UAC Manifest Options
If you want to change the Windows User Account Control level replace the
requestedExecutionLevel node with one of the following.
<requestedExecutionLevel level="asInvoker" uiAccess="false" />
<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" uiAccess="false" />
<requestedExecutionLevel level="highestAvailable" uiAccess="false" />
If you want to utilize File and Registry Virtualization for backward
compatibility then delete the requestedExecutionLevel node.
-->
<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" />
</requestedPrivileges>
<applicationRequestMinimum>
<defaultAssemblyRequest permissionSetReference="Custom" />
<PermissionSet class="System.Security.PermissionSet" version="1" Unrestricted="true" ID="Custom" SameSite="site" />
</applicationRequestMinimum>
</security>
</trustInfo>
</asmv1:assembly>
Det är orecis som du har sagt... Men när jag startar den i admin konto så startas den fint men när jag startar den i ett användarkonto så krashar den totalt.
kan inte man ändra något den här filen istället för och ta bort den helt?
Det här enda programmet som beter sig på detta sättet. Resten jag har installerat så gick det hur bra som helst.