2004-11-26, 10:50
Medlem
Någon som vet vilken västsvensk travkusk som blev avstängd efter och ha tittat lite för djupt i flaskan???
Citera
2004-11-26, 11:07
Medlem
legoboys avatar
Gammal eller ny nyhet?

Jag minns en historia för några år sedan där en västsvensk kusk var över till Charlottenlund i Danmark för att köra lopp. Han tog överraskande ledningen, höll den mot alla tips hela vägen och gick först i mål som en riktig högoddsare. Kusken höjde armen med spöt i en ståndaktig segergest och skrek ut sin glädje. Problemet var att han inte hade hört omstartssignalen, vilket alla andra gjorde, och körde loppet två varv som enda ekipage

Behöver jag tillägga att han blev avstängd för "rattonykterhet"...

Han framträdde i media men kommer tyvärr inte ihåg namnet i skrivande stund.
Citera
2004-11-26, 11:26
Medlem
Wayne Routledges avatar
Den som åkte dit nu senast är den välkände alkoholisten Anders Christiansson, Åby. Han är knappast den ende travtränaren som gillar flaskan. Smaka på öknamnen Drick Sjöberg och Leif Spritasp. Vidare har ju Takter inte direkt något bra ölsinne...

Det var för övrigt Halmstad-tränaren Joachim Haspe som stod för den lilla fadäsen i Köpendanmark.
Citera
2004-11-26, 11:52
Medlem
legoboys avatar
Just! Haspe var det ju. Snacka om att vara ensam på målfotot
Citera
2004-11-26, 17:01
Medlem
Vid alkokontrollen innan han skall blåsa säger han att det troligen kommer att ge utslag då han festat rejält på lördagen. Tror han hade 0.9 i promille, måste varit en kul fest.

Trots vetskapen att han troligen har för hög promille kan han med att åka till Halmstad och vara redo att köra tävlingar. Härlig självinsikt.

En annan som uppskattar en drink då och då är Peter Norberg, sen vinner han max ett race per år också...

Men uppvisningen Haspe hade i Danmark vinner dock.
Citera
2004-11-28, 22:06
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Jag minns en historia för några år sedan där en västsvensk kusk var över till Charlottenlund i Danmark för att köra lopp. Han tog överraskande ledningen, höll den mot alla tips hela vägen och gick först i mål som en riktig högoddsare. Kusken höjde armen med spöt i en ståndaktig segergest och skrek ut sin glädje. Problemet var att han inte hade hört omstartssignalen, vilket alla andra gjorde, och körde loppet två varv som enda ekipage

Stort tack för den legoboy!!! Fan i mig underbart!!!
Har jag helt lyckats att missa.
Händelsen måste ju vara filmad!?! Går filmsnutten att kolla in någonstans???
Citera
2004-11-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros_68
Någon som vet vilken västsvensk travkusk som blev avstängd efter och ha tittat lite för djupt i flaskan???

Avstängd vet jag inte. Däremot så vet jag att halva svenska travkuskeliten är smygalkisar. Det sups något fruktansvärt, och jag har själv träffat på en dyngrak J** Fr*** natten innan ett av världens största travlopp.
Dock skall det tilläggas att en viss Stig H är synnerligen skötsam när det kommer till flaskor.
Citera
2004-11-30, 15:10
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Stort tack för den legoboy!!! Fan i mig underbart!!!
Har jag helt lyckats att missa.
Händelsen måste ju vara filmad!?! Går filmsnutten att kolla in någonstans???
Lyckas inte hitta någon film. Jag är dock övertygad om att den plockas fram på banpersonalens firmafester

Däremot kan du få träna dina tyska angående händelsen på denna länk. Noterbart är att hästen sedan var för trött för att köra det "riktiga" loppet och fick utgå. Nåja, inte konstigt då Haspe enligt referatet körde i hårt tempo

Här hittar vi en annan man vid god vigör.
Citera
2004-12-01, 03:57
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Jag är dock övertygad om att den plockas fram på banpersonalens firmafester
Det får vi verkligen hoppas. Jag unnar dom verkligen en sådan pärla i juletider.
Stort tack för länkarna! Dom lyste upp vintermörkret en aning för mig!
Citera
2005-02-01, 09:38
Medlem
glömt vem det var men jag hörde om en som däckat varuhissen på Valla.
men det var nån av toppkuskarna så det att det sups friskt är helt riktigt.

*
insåg att det var en ganska meninslöst inlägg..
sorry

*
ed: 09,39
Citera
2005-02-01, 10:18
Medlem
Travkuskar i allmänhet

Det finns ju fruktansvärt många travkuskar/tränare som har grava problem av olika sorters beroenden. To**y Ha**é t.ex. var ju riktigt illa där an av sponken, sen har ju "busen" en välkänd försmak av att hänga på toton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in