2018-10-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseravelli97
Vad säga om vånga stenbrott ( gullyckeskär)? Har det inte nämnts som alternativ? Varför?

Kanske sökt där redan? Har du flera såna förslag, allt som lyfts fram är bra
Citera
2018-10-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Kanske sökt där redan? Har du flera såna förslag, allt som lyfts fram är bra

Det bör väl vara i vatten, för att en tjock otränad 23-åring i kylan och mörkret skulle gräva ner kroppen är väl mindre tänkbart...?
Citera
2018-10-13, 16:59
Medlem
T34Panzers avatar
Vittne kan ha sett man som dumpade Hildebrands kropp
Kort före mordet på Lelle Hildebrand såg ett vittne en man vid stenbrottet där polisen misstänker att mördaren dumpade rockmanagerns kropp.
– Mannen som sågs är igenkänd, säger en person som är bosatt i området.
Om några veckor ska polisens dykare undersöka botten på nytt och leta efter Lelle Hildebrands kvarlevor.

Kalla fall-gruppen söker nu efter personer som gjort iakttagelser vid stenbrottet. Även om det gått 19 år sedan Lelle Hildebrand försvann.
– All information är av intresse. Den som sett något vid stenbrottet i Jedenryd antingen före försvinnandet, vid tidpunkten för försvinnandet eller efter får gärna kontakta oss, säger Bo Lundqvist, chef för Kall fall-gruppen i polisregion Syd.

En person uppger för Kvällsposten att det redan finns ett sådant vittne, och som tagit kontakt med polisen.
– Polisen har fått information om att en man syntes där kort före mordet. Mannen som sågs är igenkänd, säger en person som är bosatt i området.

Den vittnesuppgiften kan vara en bidragande faktor till att Kalla fall-gruppens chef är så övertygad om att Lelle Hildebrands kropp ska finnas i stenbrottet.
Men Bo Lundqvist vill inte svara på frågan om det finns en sådan konkret vittnesuppgift i utredningen.
– Jag kommenterar inte vilken information vi har eller inte har, säger han till Kvällsposten.

Samtidigt har Bo Lundqvist vid flera tillfällen varit tydlig med att han och utredarna är övertygade om att Lelle Hildebrands kropp kan ha sänkts vid en specifik plats i det gamla stenbrottet i Jedenryd.
Den platsen är i vattnet under resterna av rampen.
– Det är en logisk slutsats när man väger samman alla fakta vi har och med den erfarenhet av mordutredningar som finns i gruppen, säger han.
Under dykningarna vid stenbrottet på onsdagen upprepade han flera gånger sin övertygelse att dykarna söker på rätt ställe”

https://www.expressen.se/kvallsposte...ebrands-kropp/
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-13 kl. 17:47.
Citera
2018-10-13, 17:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Ett citat underlättar livet, särskilt om länken dör.
Citat:
– All information är av intresse. Den som sett något vid stenbrottet i Jedenryd antingen före försvinnandet, vid tidpunkten för försvinnandet eller efter får gärna kontakta oss, säger Bo Lundqvist, chef för Kall fall-gruppen i polisregion Syd.

En person uppger för Kvällsposten att det redan finns ett sådant vittne, och som tagit kontakt med polisen.

– Polisen har fått information om att en man syntes där kort före mordet. Mannen som sågs är igenkänd, säger en person som är bosatt i området.
Citera
2018-10-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett citat underlättar livet, särskilt om länken dör.

Det som gör mig lite tveksam är att det står FÖRE mordet, tänker att det var i stort sätt var en oplanerad situation som uppstod vid immelns strand...men OM MGM observerats vid stenbrottet OCH kroppen hittas där efter tips, kanske inte tekniska bevis behövs för en fällande dom...?
Citera
2018-10-13, 18:34
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseravelli97
Vad säga om vånga stenbrott ( gullyckeskär)? Har det inte nämnts som alternativ? Varför?

Det finns ju ett gäng gamla brott och vattenfyllda hålor man genomsökt efter vad jag förstår. Detta skedde iofs under de första åren efter händelsen, så det är möjligt att man skulle lyckas bättre med modernare utrustning.
Är det stenbrott du nämner en plats där folk badar, eller är det som Jedenryd?
Citera
2018-10-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det finns ju ett gäng gamla brott och vattenfyllda hålor man genomsökt efter vad jag förstår. Detta skedde iofs under de första åren efter händelsen, så det är möjligt att man skulle lyckas bättre med modernare utrustning.
Är det stenbrott du nämner en plats där folk badar, eller är det som Jedenryd?
Vet att folk badar i detta. Eventuellt i något annat vattenhål, om det finns fler i närheten.
Men det är ju vattenhål som MGM borde känna till som uppväxt i dessa trakter..
Citera
2018-10-13, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed

Löjligt.. Finns inget vittne som kan avgöra ett brottsmål från 90 talet.

"oj jag vaknade upp i min psykos jag hade då.. Men det är han.. Han där jag sett o alla tidningar.........

Det finns inte ens en chans. Patetiskt låg nivå här.
Citera
2018-10-13, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777

"oj jag vaknade upp i min psykos jag hade då.. Men det är han.. Han där jag sett o alla tidningar.........

Hur borde alla som VILL hitta LH göra då?
Citera
2018-10-13, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jodå, om de hittar kroppen där så kan det visst vara avgörande.
Citera
2018-10-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hur borde alla som VILL hitta LH göra då?

Inmymind777 har tidigare gett sken av att han vet vad som skedde med kroppen och att denne inte kommer kunna hittas.

Att han går ut så starkt nu ger faktiskt hopp om att man är rätt ute, om han visste att detta är ett blindspår skulle han för sin skyddslings skull vara nöjd med att man spenderar tid där.
Citera
2018-10-13, 23:08
Medlem
Citat:

Du vet att det är icke-syresatt vatten i ett stenbrott och att organiskt material därmed bevaras under mycket lång tid? Det gäller också bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in