2014-10-01, 20:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Bra att du bumpade.
Jag tipsade nu polisen i Blekinge om kvarlevorna i Tyskland, dom borde ha kollat upp det men man vet ju aldrig.

Sätta sig i en bil med herr Nilsson och sedan försvinna spårlöst, man behöver inte vara något geni för att gissa vem som är den skyldige i det här fallet.
Lelle skulle haft runt 150.000 kr med sig i den väska som senare hittades, den innehöll då runt 70.000 kr. Han förvarade kanske pengarna på olika ställen och mördaren nöjde sig när han hittat första sedelbunten.

Ricards ord, från Aftonbladet.
"-Vi körde en runda i min bil för att kunna prata ostört. Efter omkring en kvart släppte jag av honom vid Kartago, berättar rockmanagern."

Ur Aftonbladet
"En kvinna hörde en skarp knall från hamnområdet vid 22-tiden samma kväll. Hon reagerade eftersom hon inte tyckte det lät som en smällare.
Därför arbetar polisen efter teorin att Lelle Hildebrand kan ha blivit skjuten av rockmanagern när de gått ut för att röka vid Sölvesborgs hamn och att hans kropp sedan kastats i vattnet."

"När rockmanagern åkte hem till den stad där han bor körde han en extrarunda i området runt sjön Immeln i nordöstra Skåne. Söder om Immeln blev han så trött att han körde in på en parkeringsficka och sov ett par timmar i bilen.
– Det märkliga är att det från parkeringsfickan till hans bostad bara är tio minuters körning. Jag har själv provkört sträckan, säger kriminalinspektör Klas Sunesson.
Den femte februari hittades Lelle Hildebrands väska med hans dator och 74000 kronor vid sjön Immelns södra strand. Den var fastfrusen i isen och skadad av vattnet."

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/17/missing.html
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-10-01 kl. 20:19.
Citera
2014-10-02, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bra att du bumpade.
Jag tipsade nu polisen i Blekinge om kvarlevorna i Tyskland, dom borde ha kollat upp det men man vet ju aldrig.

Sätta sig i en bil med herr Nilsson och sedan försvinna spårlöst, man behöver inte vara något geni för att gissa vem som är den skyldige i det här fallet.
Lelle skulle haft runt 150.000 kr med sig i den väska som senare hittades, den innehöll då runt 70.000 kr. Han förvarade kanske pengarna på olika ställen och mördaren nöjde sig när han hittat första sedelbunten.

Ricards ord, från Aftonbladet.
"-Vi körde en runda i min bil för att kunna prata ostört. Efter omkring en kvart släppte jag av honom vid Kartago, berättar rockmanagern."

Ur Aftonbladet
"En kvinna hörde en skarp knall från hamnområdet vid 22-tiden samma kväll. Hon reagerade eftersom hon inte tyckte det lät som en smällare.
Därför arbetar polisen efter teorin att Lelle Hildebrand kan ha blivit skjuten av rockmanagern när de gått ut för att röka vid Sölvesborgs hamn och att hans kropp sedan kastats i vattnet."

"När rockmanagern åkte hem till den stad där han bor körde han en extrarunda i området runt sjön Immeln i nordöstra Skåne. Söder om Immeln blev han så trött att han körde in på en parkeringsficka och sov ett par timmar i bilen.
– Det märkliga är att det från parkeringsfickan till hans bostad bara är tio minuters körning. Jag har själv provkört sträckan, säger kriminalinspektör Klas Sunesson.
Den femte februari hittades Lelle Hildebrands väska med hans dator och 74000 kronor vid sjön Immelns södra strand. Den var fastfrusen i isen och skadad av vattnet."

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/17/missing.html

Bra initiativ!

Skriv gärna om du får något svar från polisen...
Citera
2014-10-02, 19:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Bra initiativ!

Skriv gärna om du får något svar från polisen...

Tack! Det ska jag absolut göra.
Om dom hade haft koll på fyndet tycker man att det borde ha kommit ut i pressen att man nu skulle kontrollera om kvarlevorna kunde vara Lelle. Det brukar det ju ofta göra när man hittar kropps- eller skelettdelar.

Tyvärr kan det bli svårt att få ett 100%-igt svar på om det är han eftersom det inte verkade finnas mycket kvar att identifiera.

I fallet med herr Nilsson så kunde man verkligen önska att man kunde utdömt tre livstidsdomar så att han aldrig skulle kunna komma ut igen.
Citera
2014-10-03, 13:33
Bannlyst
Citat:
Tack! Det ska jag absolut göra.
Om dom hade haft koll på fyndet tycker man att det borde ha kommit ut i pressen att man nu skulle kontrollera om kvarlevorna kunde vara Lelle. Det brukar det ju ofta göra när man hittar kropps- eller skelettdelar.

Tyvärr kan det bli svårt att få ett 100%-igt svar på om det är han eftersom det inte verkade finnas mycket kvar att identifiera.

I fallet med herr Nilsson så kunde man verkligen önska att man kunde utdömt tre livstidsdomar så att han aldrig skulle kunna komma ut igen.

Japp han borde aldrig mer släppas ut.

Vi får hoppas att något finns som kan styrka vem skelletet tillhörde.

Men funderade på pengarna, varför lämnades 74 000 kvar i väskan? Borde inte allt varit borta? Tkr det är märkligt.
Citera
2014-10-03, 14:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Tyvärr. Jag fick det här svaret från polisen i Blekinge. Ändå bra att man hörde av sig så att vi fick veta att det var ett kallt spår.

"Tack för tipset. Detta har kontrollerats och det visade sig att det inte var Lelle."

Vänliga hälsningar
Polismyndigheten Blekinge Län
Citera
2014-10-03, 14:55
Bannlyst
Citat:
Tyvärr. Jag fick det här svaret från polisen i Blekinge. Ändå bra att man hörde av sig så att vi fick veta att det var ett kallt spår.

"Tack för tipset. Detta har kontrollerats och det visade sig att det inte var Lelle."

Vänliga hälsningar
Polismyndigheten Blekinge Län

Ok bra då vet vi det. Förmodligen så ligger han nedgrävda någonstans. Hade han några skumma affärer vid sidan om någon som vet?
Citera
2014-11-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9905/17/missing.html

Någon som vet hur det slutade?
Mörd av 1 svensk asiat vid namn Ricard Nilsson som sitter inne sen-99 för trippelmord !
Lelles kropp förtf borta-------------tyv allt vi vet !
Citera
2014-11-27, 20:07
Medlem
Rikard Nilsson var/är huvudmisstänkt även för detta försvinnande/mord.
Ger mig fan på att han är skyldig till det också.

Någon som vet hur Rikards ekonomi såg ut då Lelle försvann och vilken relation de hade?
Citera
2014-12-03, 17:00
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Bra att du bumpade.
Du eller någon annan borde tipsa BLT eller Sydöstran också så det blir lite uppmärksamhet. Kanske tar fallet fart igen?
Citera
2014-12-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Rikard Nilsson var/är huvudmisstänkt även för detta försvinnande/mord.
Ger mig fan på att han är skyldig till det också.

Någon som vet hur Rikards ekonomi såg ut då Lelle försvann och vilken relation de hade?

Som jag förstått det så har Rikards ekonomi alltid varit katastrof.
Citera
2014-12-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Och nu sitter han ju inne, så bra för honom med gratis mat och husrum då...
Citera
2014-12-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Stämmer ! Bara 1 massa skulder samt knapp ngn tillgång alls-------idioten hade ju haft stora
plan på att bli mångmilj inom rockmusik inom bara 1 par år !

Fel i kontoret ledde till desp beh av snabba stålar-----skulle sälja 1 bra bil till männen han mörd !
Efteråt tog han deras peng och flydde, inte längt senare greps han. Denna pers bör aldr släppas ut, mkt
stor risk för återfall i likn brottsligh !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in