Bra att du bumpade.
Jag tipsade nu polisen i Blekinge om kvarlevorna i Tyskland, dom borde ha kollat upp det men man vet ju aldrig.
Sätta sig i en bil med herr Nilsson och sedan försvinna spårlöst, man behöver inte vara något geni för att gissa vem som är den skyldige i det här fallet.
Lelle skulle haft runt 150.000 kr med sig i den väska som senare hittades, den innehöll då runt 70.000 kr. Han förvarade kanske pengarna på olika ställen och mördaren nöjde sig när han hittat första sedelbunten.
Ricards ord, från Aftonbladet.
"-Vi körde en runda i min bil för att kunna prata ostört. Efter omkring en kvart släppte jag av honom vid Kartago, berättar rockmanagern."
Ur Aftonbladet
"En kvinna hörde en skarp knall från hamnområdet vid 22-tiden samma kväll. Hon reagerade eftersom hon inte tyckte det lät som en smällare.
Därför arbetar polisen efter teorin att Lelle Hildebrand kan ha blivit skjuten av rockmanagern när de gått ut för att röka vid Sölvesborgs hamn och att hans kropp sedan kastats i vattnet."
"När rockmanagern åkte hem till den stad där han bor körde han en extrarunda i området runt sjön Immeln i nordöstra Skåne. Söder om Immeln blev han så trött att han körde in på en parkeringsficka och sov ett par timmar i bilen.
– Det märkliga är att det från parkeringsfickan till hans bostad bara är tio minuters körning. Jag har själv provkört sträckan, säger kriminalinspektör Klas Sunesson.
Den femte februari hittades Lelle Hildebrands väska med hans dator och 74000 kronor vid sjön Immelns södra strand. Den var fastfrusen i isen och skadad av vattnet."
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/17/missing.html