2011-08-25, 16:51
Medlem
Jag menar, om polisen skulle kollat igenom "Cannabis- trådarna" skulle dem ju kunnat haffa hälften av Sveriges alla cannabis brukare, eller? samt med mycket annat, som till exempel killen som gjorde en egen kärnreaktor, nu blev han ju dock haffad i alla fall. Men jag menar allmänt, som hade ju kunnat få tag på hur många kriminella som helst, eller får dem inte?
Citera
2011-08-25, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jizzedinyourpantz
jag menar allmänt, som hade ju kunnat få tag på hur många kriminella som helst, eller får dem inte?

Dom har nog inte tänkt på det bara.

När du däremot tipsat dom om möjligheten så lär de göra rent hus med Flashback.
Citera
2011-08-25, 16:56
Medlem
Som jag förstått det så kollar polisen. Fb då och då men de kan inte göra något då flashback varken sparar eller ger ut ip-adresser. Rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
Medlem
snedtrippens avatar
Jag kan tänka mig att de redan då och då spanar in forumet för att få reda på lite gott och blandat.
Citera
Medlem
egonomics avatar
Om dom som skriver på flashback nu går ut med namn och personnummer så ja, då kan de bli gripna.

Man har rätt till anonymitet. Och skulle de få tag i en email så är det ju ganska troligt att det går till ett hotmailkonto som inte går att spåra ändå.
Citera
2011-08-25, 17:00
Medlem
Okej, tack för snabba svar!
Citera
2011-08-25, 17:18
Medlem
Citat:
Jag menar, om polisen skulle kollat igenom "Cannabis- trådarna" skulle dem ju kunnat haffa hälften av Sveriges alla cannabis brukare, eller? samt med mycket annat, som till exempel killen som gjorde en egen kärnreaktor, nu blev han ju dock haffad i alla fall. Men jag menar allmänt, som hade ju kunnat få tag på hur många kriminella som helst, eller får dem inte?

Lite svårt att tänka sig "om polisen skulle undersökt" då Flashback är ett forum för yttrandefrihet.
Citera
2011-08-25, 17:31
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Hur menar du polisen skulle få tag på någon?
Citera
2011-08-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Hur menar du polisen skulle få tag på någon?
Tänkte mig kanske att dom trackade ip:n eller något.
Citera
2011-08-25, 18:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det är inte ett brott att säga till någon att man rökt gräs, stulit en cykel eller våldtagit någon. Det är som att häkta Henning Mankell för mord då han skrivit om det i böcker. Däremot finns det nog snutar som är anställda att snoka runt på FB för att snappa upp ett och annat, men det är nog värdelöst för att få fatt i en enskild brottsling.
Citera
2011-08-25, 18:20
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonomic
Om dom som skriver på flashback nu går ut med namn och personnummer så ja, då kan de bli gripna.

Man har rätt till anonymitet. Och skulle de få tag i en email så är det ju ganska troligt att det går till ett hotmailkonto som inte går att spåra ändå.

vadå? Hotmailkonton går visst att spåra genom mailets header.

EDIT: Jag kopierade detta från en annan tråd som visar lite grundligt bara hur man gör.
Senast redigerad av Ireqom 2011-08-25 kl. 18:23.
Citera
2011-08-25, 18:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Tänkte mig kanske att dom trackade ip:n eller något.
Det förutsätter att polisen har tillgång till postares IP, vilket dom inte har.
Däremot är det inte alls otroligt att både polis och andra myndigheter finns representerade här i form utav vanliga användare, för att kunna hålla koll och kartlägga vissa händelser utav intresse. Sådant får man räkna med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in