Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-25, 14:08
Medlem
J-tofts avatar
Tja har ett litet problem med Robocopy.
Jag missbedömde hur mycket plats systemdisken skulle ta när jag skapade partitioner av min hdd för länge sedan. Nu är systemdisken full så fick ta och börja lösa problemet.
Jag flyttade Usermappen till en annan partition på samma hdd samt skapade en junction till den nya platsen. Sedan tänkte jag även att flytta på ProgramData mapp med hjälp av Robocopy.

Saken är att Microsoft-katalogen är full av filer som körs på datorn, även när jag kör i felsäkert läge med adminrättigheter på CMD. Problemet är Error 32 0x00000020 The process cannot access the file because it is being used by another process.

Kommando som jag kör med är /E /B /COPYALL /XJ

Någon som har någon idé på hur man kan lösa detta? Det borde räcka med att kopiera filerna och sedan ta bort orginal-katalogen av ProgramData men det finns inget Force-Copy i Robocopy.

Google är inte särskilt hjälpsam idag och inget tidigare inlägg om detta på Flashback, vad jag har hittat.
Citera
2011-08-25, 16:14
Medlem
Sätt din hårddisk i en annan dator.
Iofs hade jag nog hellre skaffat en hårddisk till ett ändrat partitionsstorleken på befintlig med Partition Magic eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in