Citat:
Ursprungligen postat av onoxy
Skulle tro att det är jävligt intressant om man tex. har barn som gått på dagis/lekt med/vistats runt någon person som heter Peter Rehn eller ser ut som Peter Rehn.
Jag vet ivf att om jag hade haft kids i "hans spektrum" och bodde i sthlm hade jag vela vetat.
Men vad vet jag utan barn.
Det tror jag knappast, mannen är i polisens förvar och är ingen omedelbar risk för barn och unga just nu. Nej, jag tror snarare att det handlar om att vältra sig i andras misär och lägga ett namn/ansikte på minnet över människor som du och andra vill tycka illa om för att det ska göras.
För inte tror du väl att gemene förälder aktivt letar upp pedofilers identiteter för att kunna skydda sitt barn mot dem om de någonsin skulle se dem IRL?
Edit: Läste dig fel, givetvis ligger det i föräldrars intresse om deras barn -har- haft kontakt med mannen. Jag förstår däremot inte hur föräldrarna kan få fram denna information utifrån mannens riktiga identitet, de flesta barnen har ju inte ens vetat om den. Sedan tror jag att sätta sig ner med sina barn och visa ett namn och ett foto på en pedofil och fråga "Har du haft kontakt med den här mannen" är inte bara fel väg att gå, utan också helt lottlöst.
Min poäng är att det råder en ganska stor identitetshysteri på Flashback, så fort en gärningsman uppdagas så ska det luskas och utredas. Nu har polisen gått ut i presskonferens och uppmanat barn och unga att höra av sig om de har blivit utsatta. Vad någons privata intresse för mannens identitet har med utredningen att göra förbigår mig fullständigt.