2011-08-25, 03:32
Medlem
parskis avatar
Ibland så har skåpen vid busshållplatserna ganska skjyssta affischer som skulle sitta fint på väggen här hemma. Om man skulle få ett ryck och vilja ha en sådan affisch, hur skulle man i så fall bära sig åt för att komma in i skåpet?

Det är alltså ett sådan här skåp jag talar om:

Busshållplats

Jag har för mig att de har liknande "nycklar" som trädgårdskranar och SL bussar, fast trekanter i stället för fyrkaniga. Jag vill absolut inte skada skåpen, utan bara vara busig och knycka affischen.
Citera
2011-08-25, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parski
Ibland så har skåpen vid busshållplatserna ganska skjyssta affischer som skulle sitta fint på väggen här hemma. Om man skulle få ett ryck och vilja ha en sådan affisch, hur skulle man i så fall bära sig åt för att komma in i skåpet?

Det är alltså ett sådan här skåp jag talar om:

Busshållplats

Jag har för mig att de har liknande "nycklar" som trädgårdskranar och SL bussar, fast trekanter i stället för fyrkaniga. Jag vill absolut inte skada skåpen, utan bara vara busig och knycka affischen.

1.) Vänta tills det kommer någon som ska byta ut affischen du är sugen på så lär du med all säkerhet få en.

2.) Bli vän med en låssmed.

3.) Be en vän slå sönder reklamglaset så slipper DU skada skåpet.

4.) Ring Jc Deux som har hand om annonseringen så skickar de hem en affisch till dig.

Lycka till // L-M
Citera
2011-08-25, 10:02
Medlem
dinobarcelonas avatar
Ta en stor jävla sten o kasta på glaset, knyck sedan affischen och vips så är det löst!
Citera
2011-08-25, 14:04
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
1.) Vänta tills det kommer någon som ska byta ut affischen du är sugen på så lär du med all säkerhet få en.

2.) Bli vän med en låssmed.

3.) Be en vän slå sönder reklamglaset så slipper DU skada skåpet.

4.) Ring Jc Deux som har hand om annonseringen så skickar de hem en affisch till dig.

Lycka till // L-M
1) Ja det händer ju inte att jag står i ur och skur om jag skulle se en affisch man är taggad på...
2) Det är inte aktuellt.
3) Det kostar så förbannat mycket skattepengar att ersätta allt glas som alla snoriga ligister har sönder.
4) Det är ju lite det jag vill undvika...

Citat:
Ursprungligen postat av dinobarcelona
Ta en stor jävla sten o kasta på glaset, knyck sedan affischen och vips så är det löst!
Jag vill inte orsaka skada på något vis.
Citera
2011-08-25, 20:38
Medlem
dinobarcelonas avatar
Citat:
1) Ja det händer ju inte att jag står i ur och skur om jag skulle se en affisch man är taggad på...
2) Det är inte aktuellt.
3) Det kostar så förbannat mycket skattepengar att ersätta allt glas som alla snoriga ligister har sönder.
4) Det är ju lite det jag vill undvika...

Jag vill inte orsaka skada på något vis.
Du vill ha en affisch men är inte beredd att göra något som helst för att få den? Good luck
Citera
2011-08-26, 16:25
Medlem
MrWhatevers avatar
Jc Deux Har hand om allt dedär. För minst 15 år sedan tapetsera jag om mitt rum med dessa posters, fick dom av dom som bytte. De va i gbg, här finns som bekant spårvagnar och oddsen att träffa på en plansh bytare är stor då dem finns i minnst dubbel upplaga på varje station.
Citera
2011-08-26, 22:26
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinobarcelona
Du vill ha en affisch men är inte beredd att göra något som helst för att få den? Good luck
Jag är ingen snorig tattare som förstör egendom för att få som jag vill. Jag vill köpa/göra en jävla nyckel så att jag kan smygsnatta affischerna på ett så diskret sätt som möjligt.
Citera
2011-08-27, 00:31
Medlem
dinobarcelonas avatar
Citat:
Jag är ingen snorig tattare som förstör egendom för att få som jag vill. Jag vill köpa/göra en jävla nyckel så att jag kan smygsnatta affischerna på ett så diskret sätt som möjligt.
ja men hur fan ska du göra en nyckel om du inte tar kontakt med någon? finns nog inget annat sätt att få tag på en sådan nyckel än att ta reda på vem som byter ut affischerna brukar se folk med pickups som kör runt och byter ut dem...såvida du inte känner ngn eller vill bli kompis med någon är skadegörelse sista vägen
Citera
2011-08-27, 21:31
Medlem
Alltså, av de poster ovanför så verkar det ju inte speciellt svårt att få tag i en. Det enklaste är ju att ringa JC Deux och be och få en. Det är ju reklam, så det är ju helt självfallet att de skickar hem en åt dig. Samtidigt det enklaste och smidigaste.

Hur hade du annars tänkt dig, om du dissade varenda alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in