Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-25, 15:19
  #1
Medlem
fLxs avatar
Jag såg ett mycket märkligt avsnitt av sex and the city igår...

Carrie (huvudpersonen), hennes pojkvän drar helt oväntat upp en påse med gräs och börjar puffa med en bong.. Sen skickar han den vidare till Carrie utan att ens fråga "röker du?", eller "Ska du ha?", utan det verkar som det är helt självklart att hon ska röka.. så drar hon också en kopp. Lite senare sitter de på balkongen och kastar chicken wings på varandra och skrattar åt mycket underliga saker. Avsnittet slutar med att hela tjejgruppen röker en fet..

Jag blev iaf jävligt paff när jag såg det här... Det verkade helt accepterat och inte alls konsigt att de rökte.. Carrie sa också vid något tillfälle att hon minsann inte glömt hur man rökte, för det satt i ryggraden sen hon var tonåring.

Någon som har sett samma avsnitt?

jävligt sjuuukt.. =)
Citera
2004-11-25, 16:09
  #2
Medlem
kallebilles avatar
Såg avsnittet inte allt för länge sedan. Gillar attityden, det är delvis tack vare sådana inslag i program som attityder i samhället förändras.
Citera
2004-11-25, 16:19
  #3
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Det finns fler cannabis-referenser i Sex and the city.

Bl.a:
Samantha drar en feting innan du ska försöka ta emot en riktigt "stor" kille.
Carrie röker joint när de är ute och festar, det slutar med skrattnoja och munchies.

Sen har vi ju även That 70's show där det röks hejvilt.

Som du säger så är det just såna här referenser som ändrar attityden i samhället.
Citera
2004-11-25, 17:00
  #4
Medlem
Såg ngt avsnitt när dom hade varit ute på en misslyckad krogkväll, så säger Samantha att hon fixat en joint och carrie skiner upp, sen röker dom den mitt på gatan och blir plockade av mannen i blått men lyckas snacka sig ur det
Citera
2004-11-25, 17:02
  #5
Medlem
prettygirls avatar
I USA och England har man en annan syn på cannabis, det är nästan lika vanligt som cigaretter.
T.o.m Englands premiärminister Tony Blair har ju gått ut och sagt att han röker på då och då.
Citera
2004-11-25, 17:04
  #6
Medlem
Toas avatar
Har egentligen en viss avsky mot det där programmet, främst pga Sarah Jessica Parker samt den där dryga tjejen med kort rött hår.
Men likväl så har jag råkat (hrrm) se det några gånger, och då lyckats pricka in det avsnittet då hon tjejen rökte på innan hon skulle vara med den stora killen. Och så avsnittet igår då, där jag bara såg slutet från det att dom flummade på balkongen och började kasta kyckling på varandra, till att tjejerna rökte ner sig.

Blev iaf positivt överraskad båda gångerna, kanske borde kolla på programmet lite oftare. Mer sånt här på tv!
Citera
2004-11-25, 17:09
  #7
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Som du säger så är det just såna här referenser som ändrar attityden i samhället.

Folk i USA har redan en ganska avslappnad attityd till marijuana, de vill bara inte göra det lagligt av någon anledning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback