2011-08-24, 12:52
Medlem
FrankyFourFingerss avatar
Ja som rubriken lyder, är det möjligt att gå tex spanska grundkurs på Universitetet utan att ha pluggat spanska i gymnasiet? Jag har pluggat spanska utomlands (har dock inget intyg) och kan prata spanska mycket bättre än alla jag känner som pluggade spanska i gymnasiet. Finns det något test man kan göra eller snacka med läraren på universitetet eller måste man tenta av alla spanskakurser på komvux?
Citera
2011-08-24, 12:54
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankyFourFingers
är det möjligt att gå tex spanska grundkurs på Universitetet utan att ha pluggat spanska i gymnasiet?

Ja.
Citera
2011-08-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankyFourFingers
Ja som rubriken lyder, är det möjligt att gå tex spanska grundkurs på Universitetet utan att ha pluggat spanska i gymnasiet? Jag har pluggat spanska utomlands (har dock inget intyg) och kan prata spanska mycket bättre än alla jag känner som pluggade spanska i gymnasiet. Finns det något test man kan göra eller snacka med läraren på universitetet eller måste man tenta av alla spanskakurser på komvux?

Du skulle säkert kunna gå på någon intervju eller liknande där de kan testa dina kunskaper
Citera
2011-08-24, 12:59
Medlem
Humboldts avatar
Det finns gott om introduktionskurser, nybörjarkurser etc., i en uppsjö språk ( framförallt de vanligare som tyska, spanska, franska) på universitetsnivå. Skillnaden mot gymnasiet är att inlärningstakten naturligtvis är högre. I ditt fall skulle jag registrera mig på en kurs (kanske IT-distans?), skaffa en överblick av vad man förväntas lära sig och sedan tentera av. Bry dig inte om komvux, förutsatt att du har högskolebehörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in