Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-24, 12:44
Bannlyst
Citat:
Nya boken som ska få fyraåringar att banta
Mobbade Maggie, 14, bantar och förvandlas till skolans populära fotbollsstjärna
Maggie är 14 år och bantar sig till ett bättre självförtroende och en plats i skolans fotbollslag.

Boken har redan väckt debatt – trots att den inte ens kommit ut ännu.

Orsaken: den riktar sig till 4-åringar.

”Maggie Goes On A Diet”, kommer inte ut förrän i oktober, men kan redan nu förbokas.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13517800.ab

Det är ju åt helvete att redan vid 4års ålder lära sig att "banta" är det inte en stor risk att barnen kan bli anorektiker eller nåt liknande?

Mod får gärna byta denna till kost/tränings eller medicin forumet om den passar bättre där
Senast redigerad av Titania. 2011-08-24 kl. 12:47.
Citera
2011-08-24, 12:45
Medlem
Det är sjukt, bantning och rökning är "okej" vid tonåren.
Citera
2011-08-24, 12:47
Medlem
Rätt!
Citera
2011-08-24, 12:47
Medlem
Det är inte denna boken som är sjuk, det är verkligheten den speglar som är det. Kan man inte ändra verkligheten till något bättre är det ju ändå bra att man visar barnen hur det egentligen går till. Istället för att lura in dom i en rosa drömvärld och låta dom leta sig ur den själv.

Hoppas den inte är speglad på ett positivt sätt dock

EDIT: Nu när jag faktiskt läste artikeln vill jag tillägga att den här boken kan vara riktigt bra. Fetma är ett stort jävla problem i vårat samhälle, bra att dom lär ungjävlarna disciplin tidigt så dom inte blir fetton!
Citera
2011-08-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Det är inte denna boken som är sjuk, det är verkligheten den speglar som är det. Kan man inte ändra verkligheten till något bättre är det ju ändå bra att man visar barnen hur det egentligen går till. Istället för att lura in dom i en rosa drömvärld och låta dom leta sig ur den själv.

Hoppas den inte är speglad på ett positivt sätt dock

EDIT: Nu när jag faktiskt läste artikeln vill jag tillägga att den här boken kan vara riktigt bra. Fetma är ett stort jävla problem i vårat samhälle, bra att dom lär ungjävlarna disciplin tidigt så dom inte blir fetton!

Läs min tråd om hur vi kan hantera fetma, utan idrott och motion!

Cigaretter och att äta mindre användes flitigt av modeller. T.ex kan man leva på äpplen+vatten och cigaretter ska en fotomodell ha sagt. Lite väl extremt... absolut, men funkade för henne.
Citera
2011-08-24, 12:53
Medlem
Squeaikers avatar
Skapade en tråd om detta förut.

För övrigt finner jag det lite konstigt att du placerar tråden i femenism & jämnställdhetsforumet.

Men så är ju femenismen just femenism; En enkelriktad gata. Hotas männskligheten bryr sig femenismen bara om hälften av männskligheten.
Citera
2011-08-24, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squeaiker
Skapade en tråd om detta förut.

För övrigt finner jag det lite konstigt att du placerar tråden i femenism & jämnställdhetsforumet.

Men så är ju femenismen just femenism; En enkelriktad gata. Hotas männskligheten bryr sig femenismen bara om hälften av männskligheten.

Jag sa ju att jag kom på att den skulle vara bättre i medicin eller kost tråden istället därför jag skrev att mod får gärna flytta den dit
Citera
2011-08-24, 12:58
Medlem
kolvass avatar
övervikt är ett stort problem idag, men att det ska krävas en bok för att få föräldrar till att inse att barn inte mår bra utav att sitta still framför TV/dator är det som är sjukt.

Borde vara något slags körkort för att skaffa barn för att idag verkar världen svämmas över utav idioter, ett lysande exempel på en jubelidiot är ju quezen...
Citera
2011-08-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
T.ex kan man leva på äpplen+vatten och cigaretter ska en fotomodell ha sagt. Lite väl extremt... absolut, men funkade för henne.

Det funkade säkert tills hon drog på sig allehanda bristsjukdomar pga undernäringen.
Citera
2011-08-24, 12:59
Medlem
Squeaikers avatar
Citat:

Cigaretter och att äta mindre användes flitigt av modeller. T.ex kan man leva på äpplen+vatten och cigaretter ska en fotomodell ha sagt. Lite väl extremt... absolut, men funkade för henne.

Christian Bale, som för övrigt håller (höll?) världsrekordet i viktökning och -minskning gjorde det samma... Men det gör det inte nyttigt.

Varför inte bara träna eller äta lite mindre? Är det så jävla jobbigt för folk att flytta sig från soffan och springa 20 minuter varje/varannan dag?

Orkar man inte det förtjänar man sin fettma.*punkt
Citera
2011-08-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna28
Det funkade säkert tills hon drog på sig allehanda bristsjukdomar pga undernäringen.
aldrig hört talas om banan dieten i Japan? varmt vatten+ bananer... upprepas dagligen. ingen annan kost på en månad.
Nu är jag ju man, så för mig är det inget. Men för taniga japanskor ... absolut.
Citera
2011-08-24, 13:02
Medlem
Citat:

Ja, läser vi den så löser sig hela världens fetmaproblem eller hur menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in